צה”ל מבקש עזרה: לאן נעלם ‘דגל הדיו’ המפורסם מאילת?

בצה"ל קוראים לכל מי שיש בידו מידע על מקום הימצאו של הדגל המקורי - להחזירו לקראת מועד יום שחרור אילת המתקרב • הדגל המאולתר שנצבע בדיו והפך לסמל, הונף בסיומו של 'מבצע עובדה' בשנת 1949
אליעזר היון
ז' אדר ב' התשע"ו / 17.03.2016 18:12

דגל הדיו המפורסם, שהפך לאחד מסמלי מלחמת העצמאות, נעלם – ובצה”ל פונים לעזרת הציבור ומבקשים לסייע באיתור ה’דגל’.

בצה”ל קוראים לכל מי שיש מידע על מקום הימצאו של הדגל המקורי, לפנות אליהם במטרה לנסות ולהחזירו לקראת מועד יום שחרור אילת המתקרב.

“אנו פונים אליכם במועד הסמוך לשחרורה של העיר אילת להשבת אחד הדגלים המפורסמים שהונפו ברגע ההיסטורי של שחרור העיר”, נכתב בהודעה.

בשנת 1949 הונף הדגל בסיומו של ‘מבצע עובדה’. לאחר שהלוחמים, חיילי חטיבת הנגב בפיקודו של  מפקד הפלוגה אברהם אדן (ברן) ז”ל, לא הצליחו למצוא דגל לצורך הצבתו בשטח שנכבש, הם לקחו סדין לבן, וציירו עליו בדיו דגל שכונה מאוחר יותר בשם ‘דגל הדיו’.

‘נוסף לאברהם אדן השתתפו במעמד מפקד חטיבת הנגב נחום שריג. אחד החיילים שנראו בתמונה הוא נתן סגל (אחרון ממניפי הדגל), קצין המבצעים עוזי נרקיס, קצין המודיעין דוד ניב (ביבי), סגן הקמ”ן אברהם ברמן, קצין ההנדסה החטיבתי משה צרי (פפר), קצין התרבות נתן שחם, הנהג יוחנן אלישוב, הסייר עמוס קרסניצקי, אלכסנדר יולין והצלם מיכה פרי שהיה סגן מפקד הגדוד התשיעי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות