הרב רבינוביץ מתקפל: לפעול בנחרצות נגד מתווה הכותל

רב הכותל שיגר מכתב לראשי המפלגות החרדיות ומבקש לקדם חוק שיעגן את הסטטוס קוו בכותל המערבי - בניגוד למתווה הכניעה של 'הכותל הרפורמי' בו תמך • "זוהי שעה היסטורית.תפעלו באותה נחרצות כמו בנושא חוק המקוואות"
אריה ריבקינד
ד' אדר ב' התשע"ו / 14.03.2016 20:44

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ’, פנה היום (שני) אל לראשי המפלגות החרדיות – שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי, ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני – בבקשה כי יקדמו חוק שיעגן את הסטטוס-קוו הכותל המערבי.

הצעת החוק אמורה לבטל את אישור מתווה הכניעה בכותל, שאושר בממשלה – שהוא עצמו היה מעורב בגיבושו ומראשי התומכים בו.

במכתב כתב הרב רבינוביץ’: “עמידתכם האיתנה אמש בנושא חוק המקוואות הוכיחה לעם ישראל כולו מה גודל כוחם של העומדים על משמרת ישראל. כנגד הרוחות החדשות המבקשות לשבר את הכל ניצבתם איתן, ובכוח שולחיכם הצלחתם למנוע את פריצת גדרות הקדושה במקוואות”.

במכתבו קורא רב הכותל לנציגים החרדיים להפוך את החלטת הממשלה שהתקבלה לפני כחודש על ‘הכותל הרפורמי’: “עתה קורא אני לכם לפעול באותה נחישות לעצירת חילול הקודש בכותל המערבי, שאין לשער את נזקיו הרוחניים.

“במשך שנים ניצבתי לבדי מול מאבק נחוש של הזרמים ‘החדשים’, וחוד החנית שלהם ארגון נשות הכותל.

“שוב ושוב החריפו נשות הכותל את צעדיהן, מתוך מטרה ליצור פרובוקציות, מחלוקות ופגיעה ברגשות המתפללים וקדושת הכותל.

“כעת גדשה הסאה. הן מבקשות לקרוע את הכותל ואת עם ישראל לזרמים וגזרים, ובה בעת ממשיכות לטעון ‘כולה שלי’.

“לנוכח הסכנה הנוראה המרחפת מעל לכותל, אני פונה אליכם כי תפעלו באותה נחרצות ובאותה מסירות נפש לשמור על קדושת הכותל המערבי ולחוקק חוק שישמור על הסטטוס קוו כמו שהיה בטרם החלטתו של השופט משה סובל ביום י”ג ניסן תשע”ג”.

את מכתבו הוא מסיים בקביעה: “זוהי שעה היסטורית. ומי יודע אם לעת כזאת הגעתם למלכות”.

שמואל רבינוביץ

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות