ח”כי השמאל משתלחים בראשל”צ: “שיתנצל – או שייקרא לבירור”

ח"כ שלח תקף את הגר"י יוסף על קריאתו לחסל מחבלים חמושים: "בגיל שבו צעירים מסכנים חייהם, עסק בעריכת ספרי אביו. את הצבא יובילו רק מפקדיו, ואל לרבנים לנסות להחליף אותם" • ח"כ נחמיאס-ורבין התחצפה: "המדינה לא מינתה את הרב, שכלל לא שירת בצבא, ליועץ לביטחון לאומי"
יוני גרין
ג' אדר ב' התשע"ו / 13.03.2016 13:20

ח”כ עפר שלח, יו”ר סיעת יש עתיד וחבר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, השתלח היום (ראשון) בבוטות בראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, על שקרא לחסל מחבלים בזירת טרור – ולא לחשוש מבג”ץ.

“הרב יצחק יוסף, שבגיל שבו צעירים ישראלים מסכנים את חייהם בשירות צבאי עסק בעריכת ספריו של אביו, מתיימר לפסוק בנושאים של מוסר לחימה ואף קורא תיגר על הרמטכ”ל. את הצבא יובילו רק מפקדיו, ואל לרבנים לנסות להחליף אותם”, כתב שלח.

גם ח”כ איילת נחמיאס-ורבין מהמחנה הציוני מתחה ביקורת חצופה על הראשל”צ:  “טוב יעשה הרב הראשי אם יתרכז בענייני דת וימנע מלהשיא עצות לרמטכ”ל. מדינת ישראל לא מינתה את הרב יוסף, שכלל לא שירת בצבא, ליועץ לביטחון לאומי”.

לדבריה, מן הראוי שהרב הראשי ייקרא לבירור שבו יובהר לו כי עליו להתעסק אך ורק בתחומי הדת. “ראוי ששר הדתות אזולאי יבהיר לו לאלתר שראוי להתרכז אך ורק בתחומי הרבנות ולא לגלוש לביקורת מכוערת ומסיתה כנגד הרמטכ”ל.

“בכלל הגיע הזמן שנפסיק לשמוע מרבנים ראשיים ורבני ערים הערות על ציבורים שונים ובעלי תפקידים ציבוריים שאינם רלוונטיים לתחום עיסוקם. אם לא יתנצל הרב על דבריו יש לקרוא אותו לבירור ולהבהיר לו היטב כי התנהגותו פוגעת במדינה וכי חריגה מתחומי אחריותו תביא לסיום תפקידו”.

 במכון הישראלי לדמוקרטיה הגיבו על דבריו של הראשל”צ: “הרב יוסף אינו אזרח פרטי ששמורה לו זכות הביטוי החופשי בכל נושא ועניין. בהיותו רב ראשי, המכהן גם כנשיא בית הדין הרבני הגדול – במעמד מקביל לנשיא בית המשפט העליון – הוא מנוע מלחוות עמדה פומבית בנושאים שנויים במחלוקת שאינם בתחום סמכותו”.

הראשל”צ אמר אמש בשיעורו השבועי בבית כנסת ‘יזדים’ בירושלים’: “אם מחבל מגיע עם סכין – מצווה להרוג אותו. ‘הבא להורגך השכם להורגו’. לא להתחיל לפחד… שיעשו עליו אחר כך בג”ץ, או יבוא איזה רמטכ”ל”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השתלח ברשלצ
    13/03/2016 14:11
    עוזי רוטבאום
  1. אני מקווה בשבלו שיבקש סליחה מהמרן כי בזכות התורה הצבא חזק ובזכות התורה. העם נישמר. והתורה וישראל והשם יתברך חד הם. אני ממש מתפלל שהשם יחזיר אותו בתשובה שלימה ויזהר בכבודם של צדיקים.

  2. תחום עיסוק
    13/03/2016 21:38
    נתי
  3. מעניין שגם עופר שלח וגם נחמייאס שלא קרו ולא שנו – להם מותר להביע ולהתבטא בענייני דת – מוטב להם שיתעסקו בעניינים שהם מבינים (אם יש כאלה )…..