האמריקנים למדו על ביטול ביקורו של נתניהו מהתקשורת

ראש הממשלה החליט שלא להמריא לוושינגטון כדי להשתתף בוועידת איפא"ק • אחת הסיבות: לא רוצה להתערב בפריימריז בארה"ב • הבית הלבן: "הופתענו לראות בתקשורת כי נתניהו במקום לקבל הזמנתנו, בחר דווקא לבטל הביקור. הדיווחים שלא יכולנו להתאים עצמנו ללוח הזמנים שגויים"
קובי פינדרוס
כ"ח אדר א' התשע"ו / 07.03.2016 23:25

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא ייצא השנה להשתתף בוועידה השנתית של השדולה הפרו-ישראלית איפא”ק בוושינגטון,וזאת למרות שמארגני הוועידה ציפו להשתתפותו.

בממשל בוושינגטון הופתעו מההודעה על ביטול הביקור, שכן הם למדו על כך רק מכלי התקשורת.

בסביבת נתניהו אמרו כי הצטברות של כמה נסיבות הובילה להחלטה, שבשלב זה אינה סופית: הראשונה היא רצונו של נתניהו שלא להשתרבב בעל כורחו למערכת הבחירות הסוערת בארה”ב.

במשרד ראש הממשלה מעריכים כי אם נתניהו היה מגיע לוושינגטון, ששת המועמדים לנשיאות – שניים מהמפלגה הדמוקרטית וארבעה מהרפובליקנית – היו מעוניינים להיפגש איתו.

עוד עניינים שהכריעו את הכף היו העובדה שמזכר ההבנות בנושא הסיוע הביטחוני לישראל עדיין לא קרוב להשלמה – וכן ביקורו של סגן הנשיא ג’ו ביידן מחר בישראל.

ממשל אובמה מעוניין מאוד להגיע לסיכומים על ההסכם, המכונה “מזכר הבנות”, ונראה כי בשל אי ההסכמות – כך פורסם בישראל – הנשיא האמריקני ברק אובמה החליט שלא לפגוש את נתניהו בימים שבהם אמור היה ראש הממשלה לשהות בארה”ב.

אלא שהתגובה מהבית הלבן הייתה שונה לגמרי.

“ציפינו לארח את הפגישה”, אמר דובר הבית הלבן נד פרייס. “אך הופתענו לראות בכלי התקשורת כי ראש הממשלה במקום לקבל את הזמנתנו, בחר דווקא לבטל את הביקור. הדיווחים על כך שלא יכולנו להתאים עצמנו ללוח הזמנים של נתניהו שגויים”.

גורמים בלשכת נתניהו אמרו לחרדים 10, כי אכן היה ניסיון לתאם פגישה. “ראש הממשלה מעריך את נכונותו של הנשיא אובמה להיפגש עימו בוושינגטון לפני הוועידה וטרם נסיעתו של הנשיא האמריקני לקובה, אולם הוא החליט שלא לנסוע לוושינגטון בעיתוי הנוכחי, בשל הפריימריז בארצות הברית”.

נתניהו אמנם לא יגיע לוושינגטון, אך שני הצדדים מעריכים כי בשבועות הקרובים אפשר יהיה להתקדם לעבר השלמת המגעים בנושא חבילת הסיוע הביטחוני. הנושא יעלה לדיון נרחב במהלך ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן, שיתחיל הבוקר.

גורם בלשכת ראש הממשלה אמר כי נתניהו ינאם בפני ועידת אייפא”ק באמצעות לוויין. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות