תיעוד מטריד: נהגי אוטובוס משתמשים בטלפון בשעת הנסיעה

בתיעוד מטריד שהגיע לידי חרדים 10 נצפה נהג אוטובוס ציבורי כשהוא עסוק בטלפון הנייד שלו בעודו נוהג • נתונים: 20% מהתאונות נגרמות בשל היסח דעת בנהיגה • מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהגים מקצועיים חייבים לשמש דוגמה ומופת בכביש, זה המקצוע שלהם וזה מה שמצופה מהם"
אליעזר היון
ח' אדר א' התשע"ו / 17.02.2016 14:17

תופעה מטרידה: נהגים של אוטובוסים ציבוריים, מתועדים כשהם עושים שימוש בטלפון הנייד שלהם בשעת הנסיעה.

בסרטון שהגיע לידי ‘חרדים10’ נראה נהג אוטובוס כשהוא מביט במכשיר הטלפון הנייד, בתוך כדי נסיעה. מנתונים שפרסמה משטרת ישראל עולה כי כל אחת מחמש תאונות המתרחשת בארץ, נובעת מהיסח דעת בשעת הנהיגה.

ממצאים אלה תואמים סקר שנערך בארה”ב לפיו עולה כי קרוב ל-20 אחוזים מהנהגים משתמשים בטלפון בשעת נהיגה. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה”ב (NHTSA) פרסמה נתונים לפיהם אחת מכל חמש תאונות (17%) בארה”ב מיוחסות להיסח דעת בנהיגה.

בתוך כך, נהג האוטובוס חיים ביטון, שהיה מעורב בתאונה הקשה בתחילת השבוע, בה נהרגו ששה נוסעים מבני הקהילה החרדית, חשוד בגרימת מוות ברשלנות. במשטרה חושדים כי הוא עשה שימוש בטלפון הנייד, ומשום כך סטה לשוליים ופגש במשאית.

ביטון שוחרר היום [ד] למעצר בית. נציג המשטרה, רב פקד משה כהן, טען בדיון כי ביטון חשוד, מלבד גרימת מוות ברשלנות, גם בשיבוש הליכי חקירה, לאחר שהוציא את דסקת הטכוגרף שנועדה לסייע בחקירת תאונות.

מנכ”ל “אור ירוק” שמואל אבואב התייחס בחדשות 2 לתופעה ואמר: “נהגים מקצועיים חייבים לשמש דוגמה ומופת בכביש, זה המקצוע שלהם וזה מה שמצופה מהם. הם מסיעים עשרות בני אדם בכל נסיעה ואחראים על החיים שלהם, זו אחריות גדולה מאוד”.

אבואב הדגיש כי מעבר לאחריות הנהגים, גם למעסיקים ובייחוד למשרד התחבורה יש אחריות לוודא כי הנהג שעולה על הכביש נוהג בצורה בטוחה ואחראית ושהוא עובר את ההכשרה המתאימה. “המשטרה חייבת להגביר את האכיפה גם נגד נהגי האוטובוסים שעושים שימוש בטלפון סלולרי”, אמר. “כשנהג ידע שיש סיכוי שהוא ייתפס אם הוא ידבר או ישלח הודעה, הוא לא יעשה זאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות