זה קורה? “ישראל וטורקיה מוכנים לחתום על הסכם פיוס בין המדינות”

דובר מפלגת השלטון הטורקית הכריז היום כי, השיחות בין הצדדים הגיעו לנקודה בה הצדדים מוכנים לחתום על הסכם פיוס • יעלון מסתייג: "אני לא בטוח שנגיע להסכם, יכול להיות. אבל הם חייבים להיענות לתנאים שלנו"
דוד ליבוביץ
ז' אדר א' התשע"ו / 15.02.2016 22:12

ישראל וטורקיה עומדות לפני הסכם פיוס? שני הצדדים, ישראל וטורקיה, מוכנים לחתום על הסכם הפיוס בין המדינות, שבמסגרתו ישולמו פיצויים למשפחות הרוגי משט המרמרה – כך אמר היום (שני) דובר מפלגת השלטון הטורקית, עומאר צ’ליק.

את הדברים אמר צ’ליק בראיון לערוץ טלויזיה טורקי. הצוות הישראלי לשיחות, שכלל את שליחו של ראש הממשלה עו”ד יוסי צ’חנובר ואת מ”מ היועץ לביטחון לאומי וראש המל”ל תא”ל (מיל’) יעקב נגל, חזר ביום חמישי האחרון לישראל, לאחר שנפגש עם הצוות הטורקי בראשות תת־סגן החוץ הטורקי פרידון סינירליאולו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בדיונים בין הצדדים היתה התקדמות, ונותרו כמה נושאים פתוחים שיידונו בפגישת המשך, בזמן הקרוב.

שר הביטחון יעלון התייחס בסוף השבוע במסיבת עיתונאים בשוויץ להסכם המתגבש, כשהוא מביע עמדה שונה מזו של משרד החוץ: “טורקיה מארחת עכשיו באיסטנבול את מטה הטרור של חמאס בחו”ל, ובאופן כללי תומכת בחמאס ובאחים המוסלמים. אני לא בטוח שנגיע להסכם, יכול להיות. אבל הם חייבים להיענות לתנאים שלנו להסכם כדי שנועל להתגבר על המכשולים הללו”.

הפגישה בין הצדדים התקיימה בעקבות יוזמה של סגן נשיא ארה”ב, ג’ו ביידן, שאותה סיכם עם רה”מ בנימין נתניהו בפגישתם בדאבוס לפני כשבועיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות