מאסר על תנאי וקנס על ח”כ חנין זועבי בגלל העלבת שוטרים

בית משפט השלום בנצרת גזר על חברת הכנסת מהרשימה המשותפת, שהורשעה בחודש שעבר במסגרת הסדר טיעון בהעלבת שוטרים ערבים בשנת 2014, קנס של 3,000 שקלים ושישה חודשים מאסר על תנאי • ליברמן: "הרס הדמוקרטיה הישראלית"
חיים טוויל
כ"ח שבט התשע"ו / 07.02.2016 10:08

בית משפט השלום בנצרת גזר היום (ראשון) שישה חודשים של מאסר על תנאי ו-3,000 שקלים קנס על ח”כ חנין זועבי מהרשימת המשותפת, בגין העלבת עובד ציבור.

פסק הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון, לאחר שזועבי הודתה במיוחס לה וויתרה על החסינות המגיעה לה מתוקף תפקידה כחברת כנסת, כדי שלא תואשם בהסתה.

השופטת מסרה כי קיבלה את עמדת התביעה ופסקה עונש מאסר על תנאי, לאחר שלקחה בחשבון את כלל הנסיבות. בין היתר, ציינה כי החליטה להקל בשל הודאתה ועברה הנקי של ח”כ זועבי.

לפי כתב האישום,  בחודש יולי 2014 הגיעה זועבי לבית משפט השלום בנצרת, שם התקיימו דיונים בבקשות להארכת מעצר של חשודים בהפרות סדר שהתקיימו בנצרת, בעקבות רצח הנער הערבי מוחמד אבו ח’דיר בירושלים.

את המדינה ייצגו בדיונים אלו השוטרים איהאב חדאד ובושור עמאר, חוקרי משטרה ממוצא ערבי.

באחת ההפסקות בדיונים, מעט לאחר השעה 17:00, שהו השוטרים וזועבי מחוץ לאולם בית המשפט לנוער, יחד עם קהל של בני משפחות עצורים ועורכי דין שייצגו אותם.

בשלב כלשהו הרימה זועבי את קולה וצעקה בכעס בערבית אל הנוכחים במקום לפעול נגד השוטרים, כשהיא מצביעה שוב ושוב לעבר השוטר חדאד.

בין היתר, צעקה זועבי: “נידוי חברתי צריך לירוק להם בפרצוף, אלה שמעידים עם… נגד בנינו ובנותינו, אלה שמשתפים פעולה עם המדכא נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה. לנקות בהם את הרצפה. לא ללחוץ להם את היד, ולא נתן להם להיות בינינו, ושיפחדו מאיתנו. וכשהם ברחוב שיפחדו מאתנו. שיפחדו מה’שבאב’ שנעצרים על סמך המידעים שהם שולחים, אלה הם שמוסרים מידע למשטרה, שלפיו עוצרים את הצעירים שלנו ואת בנותינו. בשיא החוצפה עומד כאן בינינו בשיא החוצפה, החוצפן.  אין יראה, אין כבוד, מה קרה? איזו חוצפה?”

אחד הנוכחים במקום צילם את הארוע בחלקו, והדברים פורסמו לאחר מכן ברשת האינטרנט.

“דברים אלה של זועבי פגעו בשוטרים שמלאו את תפקידם, השפילו אותם, ואף גרמו להם לחוש מאוימים. במעשיה אלה, העליבה הנאשמת את השוטרים, שהינם עובדי ציבור, בעת שמלאו את תפקידם ובנוגע למילוי תפקידם”, נכתב בכתב האישום.

יו”ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב: “גזר הדין שניתן היום לחנין זועבי שבו נקבע, כחלק מעסקת הטיעון שעשתה עימה הפרקליטות, כי ייגזר עליה מאסר על תנאי וקנס של 3000 ש״ח – זוהי עוד אבן שמונחת על מצבתה של הדמוקרטיה הישראלית שאינה יודעת להתגונן בפני אלו שהורסים אותה מבפנים.

“עסקת הטיעון הנוכחית עם זועבי וההחלטות בעבר שלא להעמיד אותה לדין על השתתפותה במשט המרמרה והחלטת בג״צ לאפשר לה להתמודד לכנסת, בניגוד להחלטת ועדת הבחירות, גורמות לכך שבכנסת ישראל יישבו נציגי ארגוני הטרור שמזדהים עם המחבלים ומסייעים להם. חבל שבית המשפט לא מצא לנכון לדחות את עיסקת הטיעון שתיכנס להיסטוריה כעוד שלב בהרס הדמוקרטיה הישראלית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות