אובמה: “האנטישמיות גואה ואסור לנו לשתוק. כולנו יהודים”

בשגרירות ישראל בוושינגטון נערך הלילה טקס לציון יום השואה הבינלאומי בהשתתפות הנשיא ברק אובמה, ראשי הקהילה היהודית, ניצולי שואה - וארבעה שקיבלו במהלך הטקס תארי חסידי אומות עולם
נתן פרל
י"ח שבט התשע"ו / 28.01.2016 10:43

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הגיע הלילה (חמישי) לשגרירות ישראל בוושינגטון, כדי להשתתף בטקס הרשמי שערכה ישראל לציון יום השואה הבינלאומי.

הנשיא העניק מדליות של כבוד לארבעה חסידי אומות עולם – שני פולנים ושני אמריקנים – שהצילו יהודים מהצורר הנאצי בימי מלחמת העולם השנייה. הטקס היה הראשון שבו ניתן התואר ‘חסיד אומות עולם’ בשטחה של ארצות הברית.

“עלינו להתמודד עם העובדה שהאנטישמיות בעולם במגמת עלייה. אסור לנו לשתוק. מתקפה על היהדות היא מתקפה על כל הדתות, על התפיסה הבסיסית לפיה עלינו לנהוג באחרים כפי שאנו רוצים שינהגו בנו, כולנו למעשה יהודים”, הצהיר אובמה. 

הנשיא, שחזר באירוע על מחויבותה של ארצות הברית לקיומה של מדינת ישראל כמדינה העם היהודי, התחייב גם כי ארצו תסייע לניצולים שבשטחה. “אין הצדקה לכך שמי שעבר את זוועות השואה יסבול גם לעת זקנה”, הסביר, “אנו בבית הלבן פועלים כדי לוודא שהם יוכלו לחיות בכבוד”.

על היחסים עם ישראל אמר: “מחויבותנו לביטחון ישראל תהיה איתנה לנצח”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר לטקס נאום מוקלט בו אמר: “היום אנחנו מציינים 71 שנה לשחרור אושוויץ. היום אנחנו זוכרים שישה מיליון יהודים שנרצחו בשואה. אנחנו זוכרים מיליון וחצי ילדים יהודים שלא זכו להתבגר. היום הוא גם יום שאפשר להוקיר תודה מיוחדת להקמתה של מדינת ישראל”.

“פעם היה העם היהודי חסר ישע וחסר מדינה. כיום אנחנו שוב עם ריבוני ועצמאי עם יכולת להגן על עצמנו. בזמן שאנחנו מגנים על עצמנו, אנחנו יודעים שאיננו עומדים לבד. ישראל רואה בעמים רבים ידידים, אבל אין לה ידידה טובה יותר מאשר ארצות הברית”, הוסיף נתניהו.

נתניהו הודה לאובמה על השתתפותו בטקס, “בשם העם הישראלי, ברצוני להודות לך, הנשיא אובמה, שבאת לשגרירות שלנו כדי לציין אירוע חשוב זה. אני גם מודה לך על מחויבותך להמשך ולעבוד יחד אתנו לחזק את ביטחונה של ישראל בעשור הקרוב. נוכחותך משקפת את קשר הידידות הבלתי ניתן לערעור בין ארצות הברית לבין המדינה היהודית, וזו מחווה ראויה לארבעת האנשים שלהם אנחנו חולקים כבוד הערב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות