באן: “הטרור הוא תגובה טבעית לכיבוש”. נתניהו: “רוח גבית”

מזכ"ל האו"ם רמז כי הוא מבין את המניעים של הפלסטינים שנגררים לטרור: "התסכול שלהם מתחזק תחת העול של הכיבוש הישראלי" • ראש הממשלה תקף: "האו"ם מזמן איבד את הניטרליות שלו ואת הכוח המוסרי שלו"
יוני גרין
ט"ז שבט התשע"ו / 26.01.2016 21:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (שלישי) את מזכ”ל האו”ם באן קי מון, שרמז בנאום שנשא  בישיבת מועצת הביטחון של האו”ם, כי הוא מבין לליבם של הפלסטינים שמפעילים טרור כי “הטבע האנושי הוא להגיב לכיבוש”.

“דבריו של מזכ”ל האו”ם נותנים רוח גבית לטרור”, קבע נתניהו. “אין הצדקה לטרור. הרוצחים הפלסטינים לא רוצים לבנות מדינה – הם רוצים להשמיד מדינה והם אומרים זאת בריש גלי. הם רוצים לרצוח יהודים באשר הם והם אומרים זאת בריש גלי.

“הם לא רוצחים למען השלום והם לא רוצחים למען זכויות אדם”.

נתניהו הוסיף: “האו”ם מזמן איבד את הניטרליות שלו ואת הכוח המוסרי שלו והדברים הללו של המזכ”ל לא משפרים את מצבו”.

מזכ”ל האו”ם באן קי מון שטח בוועידה שנערכה בנושא הפלסטינים וירושלים את משנתו על פיגועי הטרור נגד ישראלים ואמר: “מדובר בתגובה לפחד, השפלה וחוסר אמון שחווים הפלסטינים. הזעם שאנו רואים הוא תוצאה של כמעט חמישה עשורים של כיבוש”.

בדבריו התייחס המזכ”ל גם לפיגועים שמבוצעים על ידי נערים וילדים ורמז כי הוא מבין לליבם של הפלסטינים שנגררים לטרור. “התסכול שלהם מתחזק תחת העול של הכיבוש הישראלי ובשל העובדה שתהליך השלום תקוע. הטבע האנושי הוא להגיב לכיבוש – ולעתים הדבר משמש חממה גם לשנאה וקיצוניות”, אמר באן.

הוא הוסיף כי “אמצעי הביטחון של ישראל לא יפסיקו את הייאוש הפלסטיני. ישראל חייבת לשנות מדיניות ולאפשר לפלסטינים את הזכות לחיות בכבוד”.

הוא הוסיף כי “מדובר בסכסוך פוליטי שדורש משא ומתן רציני ומעמיק עם כוונה אמיתית להתפשר”.

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, תוקפה גם היא את דברי מזכ”ל האו”ם. “בין פריז לעותניאל הטרור הוא אותו טרור והוא לא מבחין בין דם לדם. “מזכ”ל האו”ם שמנסה לעשות לעשות הפרד ומשול בדבריו, פוגע במאבק העולמי בטרור שאותו ישראל מובילה ונותן לגיטימציה לאותם מרצחים להמשיך ולפגע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות