יניב על אשכנזי: “תירגעו לפני שאתם מושחים מלכים”

עו"ד אלדד יניב מהמחנה הציוני שוחח עם השדרן גבי גזית שוחח ב-"103FM" על סיום פרשת הרפז: "גבי אשכנזי שיקר בפרשה. צריך להתבייש בדברים האלה והוא מתבייש בהם" • "שיפסיק להיתקרבן. שיעשה חשבון נפש"
נחמן גור
י"א שבט התשע"ו / 21.01.2016 19:21

 כבר מחכים לו בפינה: עו”ד אלדד יניב, איש ‘המחנה הציוני’ ואחד הדוברים הבולטים בישראל נגד שחיתות שלטונית, הסביר לשדרן גבי גזית ב’רדיו ללא הפסקה 103FM’ מדוע לא צריך לראות ברמטכ”ל לשעבר גבי אשכנזי את התקווה החדשה של מחנה השמאל.

“אנחנו לא מכירים את דעותיו, לא יודעים במה הוא תומך ובמה לא. אנחנו לא יודעים מה הוא חושב. תייגו אותו כמרכז שמאל, אבל אולי הוא הצביע ביבי? אולי הוא ‘בית יהודי’? אנחנו לא יודעים. אז תירגעו רגע לפני שאתם מושחים מלכים”, אמר יניב בשיחה שנערכה על רקע החלטת היועץ המשפטי שלא להגיש כתב אישום נגד אשכנזי בפרשת הרפז.

יניב הוסיף: “אני מאוד מקווה שאשכנזי יפיק לקח מהמעשים שלו בפרשה הזאת, שהוא בוודאי מתבייש בהם. אלה מעשים מכוערים. רמטכ”ל לא צריך להיות במקום הזה, ואני לא חשוד באהדה לאהוד ברק. מברק אנחנו כבר די התייאשנו, האנשים האלה עשו פוליטיקה במקום להתעסק בביטחון. הרמטכ”ל צריך להיות רק רמטכ”ל, לעזוב את הפוליטיקה. אל תתמודד על ראשות הממשלה כשאתה רמטכ”ל”.

יניב המשיך: “אשכנזי שיקר בפרשה, והוא יודע את זה. לציבור, למשטרה, וגם למטה הכללי כשדיווח שאין לו קשרים עם הרפז. צריך להתבייש בדברים האלה והוא מתבייש בהם, בעיקר אם הוא רוצה לחזור לפוליטיקה ולהיות מנהיג במדינת ישראל, הוא צריך לדעת שלמקומות האפלים האלה הוא לא יחזור.

“הוא גם צריך לא להיתקרבן. לא להגיד עברתי עינוי דין מאוד קשה. היית רמטכ”ל, עשית דברים שלא יעשו, חבל שהחקירה נמשכה כל כך הרבה זמן, זה לא היה אמור להיות ככה, אבל בסוף עשית דברים לא יפים, שעליהם הדחת קצינים מהוללים בצבא, את עצמך לא הדחת, אז לפחות תעשה חשבון נפש”.

לגבי התקווה שרואים גורמים במחנה השמאל בהליכה של אשכנזי בפוליטיקה, אמר יניב: “החלפת ביבי דורשת אדם עם סדר יום, שאתה יודע מה הוא חושב ומה הוא אומר. אנחנו זכאים למנהיגים אותנטיים. אנחנו זכאים למנהיגים כמו טראמפ וסנדרס, שגם אם אתה לא מסכים איתם, אומרים את שעל ליבם”.

כדוגמה למנהיג אותנטי, ציין יניב, איש המחנה הציוני, דווקא את שר הביטחון משה (בוגי) יעלון.

“בוגי יעלון, שדיבר על הנחשים בקריה, הוא איש אותנטי. הוא הגיב לבנט דוגרי, עמד על הבמה ואמר מה שהוא חושב. אתה יכול להסכים, אתה יכול לא להסכים, אבל תמיד יש לך תחושה שהוא אומר משהו אמיתי, גם כשדיבר על אורן חזן וינון מגל.

“הגיע הזמן שנדרוש אפשרות לנהל שיחה עם מנהיג, עם בן אדם, ולא מאחורי פודיום, לא במסיבות עיתונאים, לא בסאונד בייטס ודפי מסרים, לא במקורבים. בנט אמר לך משהו? תעמוד ותגיב, בלי מקורבים. תגיד דוגרי את שעל ליבך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות