גם נתניהו מצליף בבנט: “לא מבין ההבדל בין להיות שר לטוקבקיסט”

ממשיכים חילופי האשמות בתוך הממשלה • גורמים בסביבת נתניהו תקפו את השר בנט על הדברים שאמר נגד מדיניותה הביטחונית של הממשלה בה הוא חבר: "מצופה מחברי הממשלה לקחת אחריות במקום לקושש קולות על ידי הפרחת סיסמאות"
יוני גרין
י' שבט התשע"ו / 20.01.2016 09:01

 מחריף העימות בקואליציה: לאחר דבריו של שר החינוך נפתלי בנט אתמול (שלישי) נגד ההתנהלות הביטחונית של הממשלה ונגד שר הבטחון, אמרו גורמים בסביבת ראש הממשלה בתגובה: “כנראה שיש מי שעדיין לא הבין את ההבדל בין להיות שר בקבינט לטוקבקיסט באופוזיציה”.

הגורמים הוסיפו: “בשעה בה צה”ל המשטרה והשב”כ נלחמים בטרור בכל יום ובכל מקום, מצופה מחברי הממשלה לקחת אחריות ולהירתם למאמץ המשותף – במקום לקושש קולות על ידי הפרחת סיסמאות וניגוח פופוליסטי של הממשלה בה הם חברים”.

גם שר הביטחון משה יעלון הגיב אמש לדברים של בנט ואמר:  “שומעים רעיונות שונים בדיוני קבינט, מנכסים אותם לעצמם ויוצאים החוצה בסיסמאות ובביקורת על הממשלה.

“זה בהמשך לתופעה שחווינו לצערי בצוק איתן, שלא הכרתי מהעבר, שמצביעים בחדר על דבר אחד ומנהלים בחוץ קמפיין על דבר אחר”.

יעלון לא הזכיר את שר החינוך בשמו, אך כינה אותו ‘ילדותי’: “מדיניות או מערכה צבאית לא מנהלים בסיסמאות וזאת תרבות שלטונית רעה, חסרת אחריות, ילדותית הייתי אומר – ועדיף שתיפסק.

“אנחנו שומעים רעיונות דיפלומטיים, גם מהאופוזיציה אבל לא רק, שמאשימים אותנו ולא את האויב – אבל הם רודפים אחרי לייקים.

“הם משמיעים סלוגנים, גם כאלו שנמצאים בקבינט, אבל אלו ססמאות שלא מחזיקות מים”, הוסיף. “יש בזה פגיעה בביטחון לטווח ארוך לצורך רווחים פוליטיים ציניים לטווח קצר. זה חייב להיפסק”.

כזכור,  בנט התייחס בדבריו לגל הטרור ולפיגועים בעתניאל ותקוע בהם נרצחה דפנה מאיר הי”ד ונפצע מיכל פורמן -ואמר: “לא הקיפאון המדיני הוא האיום המרכזי בפנינו, אלא הקיפאון המחשבתי שלנו. לא המרצחים שפוגעים באזרחינו ברחובות ישראל והכניסו את הבטונדות לליבה של ירושלים – אלא הבטונדות התפיסתיות שלנו. במקום לעצב במו ידינו את עתידנו, ישראל נגררת אחר המציאות הקיימת. זוהי, בעיניי, הסכנה הגדולה ביותר על ביטחוננו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות