בנט: בוגי – שר בטחון כושל • יעלון: ילדותי וחסר אחריות

בנט האשים את הממשלה בקיפאון מחשבתי, ואמר: "בוגי מאבן את המערכת - וביבי זורם איתו" • יעלון הגיב: "מערכה צבאית לא מנהלים בסיסמאות. הוא רודף אחרי לייקים • לשכת נתניהו: בנט גונב רעיונות ששומע בפורומים אצל ראש הממשלה
אליעזר היון
ט' שבט התשע"ו / 19.01.2016 21:33

עימות בין שר הביטחון בוגי יעלון לשר החינוך נפתלי בנט.

“לא הקיפאון המדיני הוא האיום המרכזי בפנינו – אלא הקיפאון המחשבתי שלנו”, אמר היום נפתלי בנט בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, והוסיף: “לא המרצחים שפוגעים באזרחנו ברחובות ישראל והכניסו את הבטונדות לליבה של ירושלים – אלא הבטונדות התפיסתיות שלנו”.

בשיחות סגורות בין בנט למקורביו, שנחשפו הערב (שלישי)  בערוץ 10 נשמע בנט תקיף יותר: “בוגי הוא שר ביטחון כושל, הוא יכול היה להיות מנכ”ל משרד ביטחון מעולה, אבל התפקיד של שר הוא להטיל סימני שאלה ולאתגר את המערכת, לא רק לנהל אותה. בוגי מאבן את המערכת – וביבי זורם איתו”.

דבריו של בנט זכו לתגובה חריפה מצד שר הביטחון יעלון – שאמר באותו כנס: “שומעים רעיונות שונים בדיוני קבינט, מנכסים אותם לעצמם ויוצאים החוצה בסיסמאות ובביקורת על הממשלה.

“זה בהמשך לתופעה שחווינו לצערי בצוק איתן, שלא הכרתי מהעבר, שמצביעים בחדר על דבר אחד ומנהלים בחוץ קמפיין על דבר אחר”.

יעלון לא הזכיר את שר החינוך בשמו, אך כינה אותו ‘ילדותי’: “מדיניות או מערכה צבאית לא מנהלים בסיסמאות וזאת תרבות שלטונית רעה, חסרת אחריות, ילדותית הייתי אומר – ועדיף שתיפסק.

“אנחנו שומעים רעיונות דיפלומטיים, גם מהאופוזיציה אבל לא רק, שמאשימים אותנו ולא את האויב – אבל הם רודפים אחרי לייקים.

“הם משמיעים סלוגנים, גם כאלו שנמצאים בקבינט, אבל אלו ססמאות שלא מחזיקות מים”, הוסיף. “יש בזה פגיעה בביטחון לטווח ארוך לצורך רווחים פוליטיים ציניים לטווח קצר. זה חייב להיפסק”.

גם בלשכת נתניהו, לא אהבו את התבטאויותיו של שר החינוך: “פעם נוספת בנט חוזר על דפוס הפעולה הידוע שלו – הוא שומע רעיונות שעולים בפורומים שונים אצל ראש הממשלה ואז משתמש בהם כרעיונות שלו. כל מה שהוא אמר זה דברים שעלו בקבינט, ועכשיו הוא מציג אותם כרעיונות שלו. זה פשוט הזוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות