בנט תקף את נתניהו: “מה עשית נגד החרם של עובדי משרד החוץ נגדי?”

עימות חריף בין ראש הממשחלה לשר החינוך בישיבת הממשלה, על רקע המשבר בין בנט לועד עובדי משרד החוץ שהחליט להחרימו • נתניהו: "אני לא שמעתי על זה" • בנט: "אתה חושש לנהל את האנשים במשרד החוץ?"
נחמן גור
ז' שבט התשע"ו / 17.01.2016 14:20

נפתלי בנט התעמת היום (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש גם כשר החוץ, על רקע העימות שהתפתח בין שר החינוך לבין ועד עובדי משרד החוץ.

במהלך ישיבת הממשלה השבועית, תקף בנט את ראש הממשלה, ושאל: “מה עשית נגד החרם של עובדי משרד החוץ נגדי?”

נתניהו ענה: “אני לא שמעתי על זה”.

תשובת נתניהו הרגישה את בנט עוד יותר: “מעניין באיזו מהירות שמעת על ההתבטאות ברדיו אזורי ביום שישי, ופה המידע לא הגיע אליך”.

נתניהו ענה: “תראה, אני לא שמעתי על הדבר הזה”.

שר החינוך לא נרגע ותקף את נתניהו: “אתה חושש לנהל את האנשים במשרד החוץ. זו שאלת משילות – אם עובדים מנהלים אותך או אתה אותם?”

השר זאב אלקין התערב והעיר לבנט על דבריו בראיון: “נפתלי, ההערה שלך לא הייתה במקום. טוב שתיקנת, אבל גם ההתנהגות של ועד עובדי משרד החוץ לא במקום.

“אסור להכפיש את כל משרד החוץ בגלל עובד לשעבר, כמו שהתבטאות של מורה לא מעידה על משרד החינוך. אך הוועד יכול להסתפק בגינוי ולא להחרים את השר”.

ועד עובדי משרד החוץ זועם על דבריו של שר החינוך בנט, שאמר ברדיו תל אביב ביום שישי: “אני מתחיל לחשוב אולי שיש בעיה ב-DNA של משרד החוץ. כל הזמן מתלוננים על משרד החוץ. אם אנשים כמו אלון ליאל שהו במשך מספיק זמן במשרד החוץ יש שם בעיית עומק. שואלים איפה ההסברה? איזו הסברה. כשהפירומן מספר 1 עומד בראש המערכת אז איזו הסברה? הוא יסביר את ישראל? מי תוקע לי כף שהוא לא עשה כאלה דברים גם במהלך כהונתו?”

בתגובה הוציא הועד אתמול הודעה חריגה בה הודיעו כי הנחו את כל עובדי המשרד שלא לשתף פעולה עם בנט עד להתנצלותו. “שר החינוך של מדינת ישראל התבטא באופן מעוות כנגד עובדי משרד החוץ. משמעותה של דרישתו שעובדי המשרד יעברו בדיקת ד.נ.א. מטילה ספק בנאמנות העובדים למדינה, למוסדותיה ולממשלתה”.

מלשכת שר החינוך נמסר אתמול: “דברי השר בנט בראיון כוונו מול מי שפועל נגד מדינת ישראל כמו אלון ליאל, מנכ״ל המשרד לשעבר. ניכר שעובדי משרד החוץ מסתייגים נחרצות מהתנהלותו ופועלים במסירות וללא לאות למען מדינת ישראל, בימים לא פשוטים למדינה, וההסתייגות הגורפת שלהם מדבריו של ליאל רק מוכיחה זאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות