לפני הניתוח תורם הכליה ארגן ‘זיץ’ חסידי ורקד בבית החולים

קם יהודי בבוקר ומחליט: אני רוצה לתרום כליה ליהודי שזקוק לה • הוא פונה אל הרב ישעיהו הבר, ראש ארגון 'מתנת חיים', שמשדך לו חולה • אבל לא אדם כרפאל שיליץ ילך לניתוח בסתמיות: בתוככי המחלקה, בין מיטות החולים מטופלי הדיאליזה, הוא אירגן לפני הניתוח 'זיץ' חסידי • "אנשים פשוט בכו"
נחמן וייס
כ"ה אייר התשע"ד / 25.05.2014 18:06

מי כעמך ישראל:

קם יהודי בבוקר, ומחליט: אני רוצה לתרום כליה ליהודי שזקוק לה! הוא פונה אל הרב ישעיהו הבר, ראש ארגון ‘מתנת חיים’, שמשדך לו אדם שצריך לעבור השתלת כליה – והוא נכנס לחדר ניתוח לוותר על אחת מכליותיו, עבור אדם שעד אתמול לא ידע שהוא קיים בכלל.

ליהודי הזה קוראים רפאל שיליץ. יהודי חסידי, שמכריו מגדירים אותו “אציל”. לנתרם קוראים שלמה.

והסיפור הוא בדיוק כפי שתיארנו: רפאל ראה את הפרסומים של ארגון ‘מתנת חיים’, הפועל בעיקר בתחום השתלות כליה, ומנסה לשכנע אנשים לתרום כליה לחולים שרק זה מה שיציל אותם. רפאל ראה, שמע – והשתכנע. “אני מוכן לתרום כליה”, אמר לרב הבר.

הרב הבר שידך בינו לבין שלמה, שכליותיו קרסו והוא נזקק בדחיפות להשתלה. עד אותו יום, רפאל ושלמה לא הכירו. לא שייכים אפילו לאותה העדה או החוג. אבל יהודי זה יהודי. נערכו הבדיקות, ונמצא כי בין שניהם ישנה התאמה מלאה, הנדרשת לצורך ההשתלה.

היום התבצע הניתוח. שניהם הוכנסו אל חדר הניתוחים. רפאל עבר את כריתת הכליה שהושתלה במהירות בגופו של שלמה.

אבל עוד קודם לכן, לא אדם כרפאל ילך לניתוח כזה, בסתמיות: בתוככי המחלקה בין מיטות החולים מטופלי הדיאליזה, הוא אירגן ‘זיץ’ חסידי משיב נפש. בזיץ השתתפו קבוצת חברים גדולה. הם הכירו בנופש ביוון ומאז נקשרו אחד לשני והפכו לחבורה מגובשת.

וכשאחד מבני החבורה הוא החזן הנודע צודיק גרינוולד, אתם יכולים לתאר לעצמכם מה הלך במחלקה.

“אנשים פשוט בכו”, מספר לחרדים10 חברו של רפאל, יוסי וייצמן. “חולים חילונים לגמרי, התרגשו כל כך מהשירי נשמה, הנוגעים בלב ופשוט ישבו ובכו מהתרגשות. אחר כך הם באו והודו לרפאל ולחבורה, זה עודד את כולם. גם הרופאים מאוד התרגשו, לא כל יום רואים מחזה נדיר שכזה, יהודי הולך לתרום כליה למישהו שלא הכיר, והוא הולך מתוך שמחה וניגון”.

“זה אחד הימים המרגשים בחיים שלי”, מוסיף ויצמן, “לראות אדם אציל שכזה, מענטש, שמתוך שמחה מוותר על כליה אחת בשביל להציל יהודי. ובדרך לניתוח הוא מודה לקדוש ברוך הוא, שנתן לו שתי כליות מתפקדות, בכדי שבאחת מהן הוא יוכל להציל יהודי. זה משהו מרגש ולא נתפס”.

ואכן בחסדי שמים, שני הניתוחים עברו בהצלחה – וההשתלה הצליחה. כעת מקווים כי הכל יעבור כשורה ושלמה יחלים וישוב לאיתנו.

התפללו עבור שלמה בן חוה ורפאל שמעון בן הינדה איילה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות