יסוד שביסוד • אורח בקבר יוסף בשכם: האדמו”ר מקרלין

המונים מכל רחבי הארץ עלו אמש לשכם, כדי להשתטח על קברו של יוסף הצדיק • "נוכחותו של האדמו"ר מקרלין כאן לצדנו, מוכיחה שוב כי הקשר בין הציבור החרדי למתנחלים הוא מתבקש" אמר ראש מועצת שומרון
שי בן-ראם
כ"ו אייר התשע"ד / 26.05.2014 11:31

המונים מכל רחבי הארץ עלו אמש לשכם, כדי להשתטח על קברו של יוסף הצדיק. הכניסה התקיימה לרגל ספירת ‘יסוד שביסוד’, המיוחסת ליוסף הצדיק, ומדי שנה נהגו יהודים לפקוד את קברו בשכם ביום זה. הכניסה לקבר בוצעה תחת אבטחת צה”ל ובארגון ‘המועצה האזורית שומרון’ ומנהלת קבר יוסף. על אבטחת הכניסה פיקד מח”ט שומרון אל”מ יואב ירום וחיילים רבים הצטרפו לתפילות. 

בין המתפללים בלט האדמו”ר מקרלין,  אליו התלוו ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, ורבה של יצהר, הרב דוד דודקביץ’. האדמו”ר התעניין בפרטים רבים בעניין ההתיישבות ומצב המתיישבים. יש לציין כי חסידות קרלין נחשבת לאוהדת ההתיישבות היהודית, וכזכור, לאחר גירוש תושבי גוש קטיף התעניין האדמו”ר במצבם וביקש לסייע.

ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, בירך את המתפללים ואמר: “מרגש להיות כאן ולהגשים חלום של יהודים דורות אחורה, לעלות לקבר יוסף ולהתפלל על קברו בציון ספירת יסוד שביסוד הקשורה במהותה ליוסף הצדיק, צדיק יסוד עולם. נוכחותו של האדמו”ר מקרלין כאן לצדנו, מוכיחה שוב כי הקשר בין הציבור החרדי לציבור המתנחלים הוא מתבקש, יש יותר מטרות משותפות ממחלוקות, ואני מקווה שנוכחותו כאן תהיה צעד נוסף לשילוב ידיים של הציבור החרדי וציבור המתנחלים, לטובת השמירה על המקומות הקדושים ושמירה על ארץ ישראל”.

המועצה אזורית שומרון, בסיוע מנהלת קבר יוסף מתחזקים בשנים האחרונות את מתחם הקבר, בתיקונים, שיפוצים ואבזור. זאת בעקבות ממצאים המורים מידי פעם על פגיעה וחילול באתר הקדוש, על ידי התושבים המקומיים.

המועצה האזורית שומרון הביאה ב-5 השנים האחרונות רבבות בני אדם לבקר במתחם הקבר. זאת כחלק מפעילותה לשימור המקום ההיסטורי והקדוש, ולהחזרתו למרכז תשומת הלב הציבורית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות