השרים התגייסו להגן על אריה דרעי: “בטוח שיהיה שר פנים טוב”

למרות הביקורת והעתירה לבג"ץ - השרים התגייסו להביע תמיכה בדרעי • כחלון: "תרומתו תהיה גדולה גם במשרד הפנים" • ארדן: "הציבור אמר דעתו בקלפי" • אלקין: "שמח שהעבירו את מכתב התנועה לאיכות השלטון. חוות דעתו של היועמ"ש רצינית יותר"
נחמן גור
כ"ט טבת התשע"ו / 10.01.2016 17:34

הממשלה אישרה בצהריים (ראשון) פה אחד את מינויו של השר אריה דרעי לשר הפנים, במקום השר לשעבר סילבן שלום שפרש מחיים הפוליטיים – ואחרי 22 שנים שלא החזיק בתיק, הוא יחזור אל המשרד ממנו גורש.

דרעי צפוי לכהן כשר הפנים בנוסף על תפקיד השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, שבו הוא מכהן כעת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את דרעי ואמר כי שתי משימות מרכזיות עומדות בפניו: מניעת כניסת מסתננים בלתי חוקיים ובמקביל הוצאת מסתננים מישראל. המשימה השנייה היא שינוי גבולות של רשויות ומועצות אזוריות לטובת חלוקה צודקת יותר של כספי הארנונה.

ההחלטה בממשלה התקבלה לאחר שלראש הממשלה הוגשה חוות דעתו של היועץ המשפטי עו”ד יהודה וינשטיין, שהודיע כי לאחר שבחן את הנושא הגיע למסקנה כי אין כל מניעה משפטית למנות את דרעי לתפקיד שר הפנים.

אלא שיש מי שלא התרשמו מכך: מיד לאחר שהמינוי אושר בממשלה, הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג”ץ בבקשה למתן צו על תנאי לביטול ההחלטה למנות את אריה דרעי לתפקיד שר הפנים, וכן צו ביניים שלא להציג את מינויו של דרעי לאישור הכנסת ומניעת כניסתו של דרעי לתפקידו כשר.

אולם, למרות הביקורת, גם בכלי התקשורת, שרי הממשלה דווקא הביעו תמיכה מלאה בדרעי.

שר האוצר משה כחלון אמר: “תרומתו של דרעי לממשלה תהיה גדולה גם במשרד הפנים”.

שר החינוך נפתלי בנט: “אריה דרעי הוא לבנה מרכזית בממשלה. בטוח שיהיה שר פנים טוב”.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר: “ברגע שבג”צ אישר פה אחד שדרעי יכול לחזור לממשלה, כל הטענות מתייתרות. גם משרד הכלכלה חולש על כספים רבים. כמו שלא היתה מניעה שיצטרף לממשלה בסבב הקודם, אין מניעה גם היום. הציבור אמר את דעתו בקלפי”.

שר הקליטה והעלייה זאב אלקין: “אני שמח שהעבירו לשרים את מכתב התנועה לאיכות השלטון וגם את חוות הדעת של היועץ המשפטי. כשמעמידים את שתיהן אחת מול השנייה, חוות דעתו של היועמ”ש רצינית יותר. אין הבדל בין שר הפנים לשאר תפקידי השרים, ואין ספק שדרעי יהיה שר פנים מוצלח”.

שר האנרגיה, ד”ר יובל שטייניץ, אמר כי הוא תומך במינוי: “השר יכול למלא את תפקיד הפנים בהצלחה רבה. מחוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה עולה כי שר הפנים לא שונה מכל תפקיד אחר. בדיוק כמו שכיהן כשר כלכלה ופריפריה, דרעי יכול לכהן כשר פנים מוצלח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות