אובמה הציג את תכניתו להגברת האכיפה על אחזקת נשק – ובכה

הנשיא אובמה הציג את תכניתו להגברת האכייפה בחוקי אחזקת נשק בארה"ב, והזיל דמעה כשהזכיר את הטבח בבית ספר היסודי סנדי-הוק בשנת 2012 שבו נרצחו 20 ילדים: "המחשבה על הילדים הללו מרגיזה אותי"
קובי פינדרוס
כ"ה טבת התשע"ו / 05.01.2016 22:43

ברק אובמה נלחם בנשק המסתובב ברחובות ארצות הברית: נשיא ארצות הברית נשא דברים נרגשים הערב (ג’) בבית הלבן להגנת תכניתו להגברת האכיפה בחוקי החזקת נשק במדינה.

“התירוץ הקבוע לחוסר הפעולה בנושא לא מספיק יותר. ארצות הברית צריכה להרגיש דחיפות בטיפול בסוגיית כלי הנשק”, אמר אובמה בפתח דבריו.

אובמה ביקש להבהיר כי תכניתו החדשה אינה “מזימה כדי לקחת את הנשקים של כולם”. בהתייחסו לזכות החוקתית של אזרחי ארצות הברית לשאת נשק הוא אמר כי “אני מאמין שנמצא דרך לצמצם את השימוש האלים בכלי נשק בצורה שתהיה עקבית עם התיקון השני בחוקה”.

ביחס להתנגדות שהתכנית שלו מעוררת בקרב הרפובליקנים ויצרניות כלי הנשק אמר הנשיא: “הלובי שלהם יכול להחזיק את הקונגרס כבן ערובה, אך הוא לא יכול להחזיק את אמריקה כבת ערובה”.

הנשיא בכה כשהזכיר את הטבח בבית ספר היסודי סנדי-הוק בשנת 2012 שבו נרצחו 20 ילדים, ואמר: “המחשבה על הילדים הללו מרגיזה אותי”.

מאז נכנס לבית הלבן, חוזר נשיא ארצות הברית על הבטחותיו לשנות את תקנות הנשק בארצו. הערב הוא הכריז באופן רשמי על תוספת תקציב לאכיפת החוקים הקיימים והחמרה בבדיקות הרקע: כל מוכר נשק וכל קונה, יאלצו לעבור בדיקה של ה-FBI.

המועמדת הדמוקרטית המוביל הילארי קלינטון הביעה בטוויטר את תמיכתה בנשיא וכתבה “תודה שעשית צעד קדימה בנושא שימוש אלים בנשק. הנשיא הבא שלנו צריך לבנות מההתקדמות הזאת ולא לתלוש אותה… הנשיא צודק, אנחנו יכולים להגן על התיקון השני תוך כדי הגנה על משפחותינו וקהילותינו מאלימות בנשק. ואנחנו חייבים לעשות זאת”. 

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות