הרצוג: נתניהו עייף ושחוק, גמר את הסוס • הליכוד תוקף: בוז’י עסקן

יו"ר האופוזיציה אמר על רקע הפיגוע בתל אביב כי לרה"מ "אין מה להציע לציבור" וקרא להחלפת השלטון • הליכוד בתגובה: "בוז'י מבזה את תפקיד יו"ר האופוזיציה. זאת לא אחריות ובטח שלא מנהיגות - זאת עסקנות"
אליעזר היון
כ"א טבת התשע"ו / 02.01.2016 18:21

על רקע הפיגוע בתל-אביב, יו”ר האופוזיציה תוקף את רה”מ: ח”כ יצחק הרצוג אמר כי יבנה גוש גדול להחלפת נתניהו בבחירות הבאות, שכן “נתניהו עייף, הוא גמר את הסוס ונשחק ואין לו יותר מה להציע לציבור”.

את הדברים אמר הרצוג באירוע שבתרבות בהנחיית העיתונאי בן כספית. בדבריו התייחס גם לפיגוע וסיפר כי הוא מכיר את משפחת המחבל שביצע את הירי: “אני מכיר חלק מבני משפחת המפגע. בניגוד לניסיון לתייג את היישוב שממנו הגיע כבעייתי, הרי שבפועל נמצאים שם אנשים טובים, אקדמאים ומשכילים. ברור שפיגוע כזה יכול להצית באחת את השסע בין היהודים לערביי ישראל ואני מקווה שנגלה את האחריות והאיפוק הנדרשים, לפחות עד שנבין בדיוק את המניע שעמד מאחורי המעשה הבזוי הזה”.

ח”כ הרצוג הודה כי הליך מדיני לא יביא בהכרח לתום האינתיפאדה החדשה: “אני לא אומר שמהלך המדיני יכול לשים סוף לג’יהאד האסלאמי, אבל בהחלט יכול להביא את הגורמים המתונים להוקיע אותו. חלק מפעילות הטרור נעשית בזיקה ישירה לסכסוך הישראלי-פלסטיני וחלק היא תוצר של שטיפת מח ג’יהאדיסטית קיצונית, אך דווקא עכשיו זה הזמן למו”מ עם הפלסטינים ועם הגורמים המתונים באסלאם ובאזור כולל מדינות כמו ירדן, מצרים, סעודיה והמדינות המפרץ”.

ביחס לתכניותיו הפוליטיות תקף יו”ר האופוזיציה את יו”ר יש עתיד יאיר לפיד: “לי יש חובה אמיתית להציג חלופה ואני והמחנה שאני עומד בראשו הם החלופה היחידה לשלטון נתניהו.

“ח”כ יאיר לפיד מנע מאיתנו להקים גוש גדול בבחירות האחרונות, אשר היה אמור להביא את הניצחון, ובפעם הבאה לא ניתן לו לעשות זאת. אני עובד קשה כל הזמן כדי לבנות גוש גדול ככל האפשר לקראת הבחירות הבאות – זו האופציה היחידה להחלפת נתניהו”.

ממפלגת הליכוד נמסר: “בוז’י מבזה את תפקיד יו”ר האופוזיציה. פחות מיממה אחרי פיגוע קשה בתל אביב ועוד בזמן שכוחות הביטחון פועלים בכל החזיתות במטרה ללכוד את המחבל, במקום להתייצב מאחורי כוחות הביטחון והממשלה, יו”ר האופוזיציה מבקש לקושש עוד כמה קולות בשמאל ומציע לנו שוב – ויתורים ונסיגות. זאת לא אחריות ובטח שלא מנהיגות – זאת עסקנות”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות