“הטענות נגדי עלילה”: שרה נתניהו נחקרה באזהרה והכחישה החשדות נגדה

בעקבות ממצאים בדו"ח מבקר המדינה: רעיית ראש הממשלה נחקרה ביאח"ה במשך חמש שעות, במהלכן הכחישה את החשדות נגדה ושוחררה לביתה • לטענתה, התשלומים לצרכים הפרטיים שולמו מחשבונם הפרטי
חיים טוויל
כ' טבת התשע"ו / 01.01.2016 09:49

שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, נחקרה אתמול באזהרה במשך כחמש שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה במסגרת מה שמכונה ‘פרשת מעונות ראש הממשלה’, במהלכן הכחישה את החשדות נגדה ושוחררה לביתה.

על חקירת הפרשה הורה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בעקבות דו”ח של מבקר המדינה שפורסם בחודש פברואר בשנה שעברה.

החשד המיוחס לנתניהו הוא קבלת דבר במירמה, לאור שימוש לכאורה בכספי מדינה להוצאות פרטיות.

נתניהו הגיעה לחקירה כשהיא מצוידת בתשובות שגובו במסמכים, המוכיחים לטענתה כי מרבית הטענות נגדה הן ‘עלילה’, וכי התשלומים לצרכים הפרטיים, שלגביהם נטען כי שולמו מקופת המדינה, שולמו מחשבונם הפרטי של בני הזוג נתניהו. 

במהלך החקירה נשאלה נתניהו, בין השאר, על תשלומים פרטיים שהציגה לנותני שירות במעון בקיסריה, כאילו היו קשורים למעון הרשמי בירושלים. אחת הפרשות קשורה לרהיטי הגן, שעל פי הפרסומים נרכשו עבור המעון הרשמי בירושלים, אך נעשה בהם שימוש במעונם הפרטי של בני הזוג נתניהו בקיסריה.

בחקירתה הסבירה נתניהו: “יש אישור בתקשי”ר להעביר ריהוט, כל עוד מדובר בריהוט המיועד לאירוח”.

נושא נוסף שלגביו נשאלה נתניהו קשור בהעסקת החשמלאי אבי פחימה, המקורב לזוג נתניהו וחבר מרכז ליכוד, במעון הפרטי בקיסריה, אף שנאסר להעסיקו בשל זיקתו הפוליטית לליכוד.

בחקירתה טענה כי מעולם לא הוציאה המחאות לפחימה: “אין לי קשר להמחאות, אני לא עוסקת בזה. יש אנשים שמנהלים את מעון ראש הממשלה”.

פחימה כבר נחקר בפרשה והמשטרה מייחסת לו חשדות של קבלת דבר במירמה ורישום כוזב.

נתניהו נשאלה גם בנוגע לכספים ששולמו למטפלת של אביה ז”ל, שבערוב ימיו התגורר במעון ראש הממשלה, ובנוגע לפרשת הבקבוקים, שבה נטען כי נתניהו שילשלה לכאורה לכיסה אלפי שקלים מפדיון בקבוקים ריקים.

על התשלום למטפלת של אביה כביכול על חשבון משלם המסים, השיבה: “אלה צ’קים של אבי המנוח, הכל שולם מכיסו הפרטי”.

גם עזרא סיידוף, סמנכ”ל משרד ראש הממשלה, נחקר באזהרה בפרשה. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עשירה מאוד
    01/01/2016 12:54
    מיכאל הכהן אל חדד