אימה בת”א: מצוד אחר המחבל • צפו: יורה, נמלט – ובהלה ברחוב

הערכה: המחבל מהפאב מעורב ברצח של נהג המונית אמין שעבאן מלוד בצפון ת"א • המחבל: נשאת מלחם, כבן 30, ערבי-ישראלי תושב ערערה • תיעוד ממצלמות האבטחה: המחבל צועד ברחוב, קונה בחנות, יורה, נמלט מזירת הטבח - והפאניקה
חיים טוויל
כ"א טבת התשע"ו / 02.01.2016 18:10

אלפי שוטרים ואנשי בטחון מנהלים מצוד אחרי המחבל, ערבי-ישראלי, שרצח בערב שבת את אלון בקל ושימי רוימי הי”ד בלב תל אביב.

החשוד בביצוע הפיגוע הוא נשאת מלחם, כבן 30, תושב היישוב ערערה בואדי ערה.

ב-2007 נדון לחמש שנות מאסר לאחר שהורשע בניסיון לחטוף את נשקו של חייל, ובחקירתו הודה כי ניסה לבצע פיגוע, על רקע מותו של בן דודו – שנה קודם לכן על ידי שוטר.

עו”ד סאמי מלחם, סניגורו באותם ימים, סיפר: “הוא לא שפוי. הוא מסתובב לאחרונה בצורה מוזרה ונמצא בדיכאון כבר תקופה ארוכה. הוא ישב בכלא כארבע שנים, לאחר שרב עם חייל בצומת וניסה לחטוף את נשקו”.

בבתוך כך, במערכת הביטחון גוברת הערכה כי המחבל, נשאת מלחם, מעורב ברצח של נהג המונית אמין שעבאן מלוד.

אמין הותיר אחריו שלוש נשים ו-11 ילדים. גופתו נמצאה אתמול מוטלת ברחוב יוניצמן, כשעה לאחר הפיגוע שאירע ברחוב דיזנגוף ועליה פצעי ירי.

ממצלמות אבטחה: המחבל מבצע קניות – ויורה

הסריקות מתמקדות כעת במבנים נטושים ובאתרי בנייה. הנחת העבודה היא שהמחבל לא התרחק יותר מדי, לא הצליח לנסוע ממקום הפיגוע, אלא הלך רגלית באזור.

מהמשטרה נמסר: “מיד עם קבלת הדיווח הראשוני, המשטרה פתחה במאמץ עליון, בדגש על מהלכים מודיעיניים וחקירתיים רחבי היקף לצד תגבור כוחות מאסיבי באזור”.

עוד נאמר, כי כוחות הביטחון “קוראים לציבור להמשיך ולגלות ערנות, לא להסס ולדווח במידי על כל תרחיש או אדם חשוד. בכל תא שטח נתון שבו תתבצע פעילות משטרתית יש להקפיד ולהישמע להוראות השוטרים במקום”.

תיעוד ממצלמות אבטחה: הרוצח נמלט, בהלה ברחוב

“אני עדיין לא מבין ומעכל שבני עשה דבר כזה”, מסר אביו של החשוד בשיחה עם חדשות 2, “מה שקרה תפס את כל המשפחה והכפר בהלם”. “אני איש מערכת, אני עובד בשמירה, פתאום הבנתי שבני מעורב – והתקשרתי לתחנת המשטרה. ביקשתי להיפגש עם הקצין הבכיר בתחנה ועדכנתי אותו שהבן שלי הוא המעורב במעשה”, שחזר האב ההמום. “אני משתתף בצער משפחות הקורבנות ומאחל החלמה מהירה לפצועים”.

בתוך כך, מעצרו של ג’ודאת מלחם, אחיו של נשאת מלחם, החשוד ברצח, הוארך בחמישה ימים.

הוא נעצר אתמול בחשד לגרימת מוות בכוונה תחילה וסיוע לעבירה.

במערכת הביטחון גובר החשש כי המחבל ינסה לחטוף בני ערובה במהלך בריחתו.

במשטרה סבורים כי המחבל עדיין חמוש בכלי נשק וההערכה היא כי הוא לא יחשוש לפתוח בירי כדי להימלט.

תיעוד ממצלמות אבטחה: המחבל צועד ברחוב לפני הפיגוע

דוברת מחוז תל אביב סנ״צ הילה חמו: ״מדובר באירוע קיצון מורכב וייחודי, בו אלמוני חמוש יצא למסע טבח חסר אבחנה בלב רחוב הומה. מיד עם קבלת הדיווח הראשוני המשטרה פצחה במאמץ עליון, בדגש למהלכים מודיעיניים וחקירתיים רחבי היקף, בצד תגבור כוחות, מאסיבי באזור. לשטח הוקפצו יחידות מיוחדות, המתמחות באיתור מפגעים ונטרולם כשהמאמץ המרכזי הוא לאתר את המפגע ולנטרלו.

משטרת ישראל קוראת לציבור להמשיך ולגלות ערנות, לא להסס ולדווח במיידי על כל תרחיש או אדם חשוד. בכל תא שטח נתון בו תתבצע פעילות משטרתית יש להקפיד ולהישמע להוראות השוטרים במקום .

מוקדי המידע והחירום של המשטרה מעובים למתן מענה מיידי לכל פונה. המצוד אחר המפגע ימשיך עד לרגע מעצרו. מתחילת האירוע מבוצעות, מסביב לשעון, פעולות מודיעין וחקירה מגוונות בשת״פ עם יתר גופי הבטחון במטרה לחשוף את מלוא מימדי האירוע, לרבות האפשרות לקורבן בזירה נוספת, את המניע ושאר המרכיבים לרבות, האם מדובר ברוצח שפעל לבדו. בשלב זה, הוטל צו איסור פרסום על פרטי החקירה המורכבת והרגישה, במטרה לאפשר לכוחות הבטחון לסיים את המשימה.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות