משה גפני לסמוטריץ’: “אנו שונאים אתכם. אתם סיקריקים תאבי בצע”

יו"ר ועדת הכספים תקף בחריפות יוצאת דופן, במהלך דיון של העברות תקציביות, את חבר הוועדה מסיעת הבית היהודי • גם ח"כ יצחק וקנין מש"ס פתח במתקפה: "לפיד לא מסוגל לעשות את מה שאתם מסוגלים ...לא יאומן, לא יאומן.. אני לא מוסת, אל תבלבל לי את המוח" • צפו בעימות
יוני גרין
י"ח טבת התשע"ו / 30.12.2015 18:38

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני תקף אחר הצהריים (רביעי) בחריפות יוצאת דופן את ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מהבית היהודי, וקרא לעברו: “אנחנו שונאים אתכם”.

“אתם סיקריקים תאבי בצע”, הוסיף ח”כ גפני.

הדברים הבוטים, שתועדו על ידי כתב ערוץ 7 חזקי עזרא, נאמרו בדיון של הוועדה בנוגע להעברות תקציביות. במהלך הדיון נרשמו מספר עימותים בין חברי הכנסת החרדיים לח”כ סמוטריץ’.

דוברו של ח”כ משה גפני מיהר לנסות לחפות על הדברים הקשים ומסר לערוץ 7: “גפני הבהיר אחר כך שהוא חלילה לא שונא ולהיפך יש רבים בציונות הדתית שהם יקרים מפז. הוא עזר כל חייו לציונות הדתית וימשיך לסייע”.

גם ח”כ יצחק ועקנין מש”ס פתח במתקפה נגד הבית היהודי והאשים כי המפלגה התייחסה לחרדים בצורה יותר גרועה מיש עתיד.

“זה רק אתם מסוגלים”, רתח ועקנין. “לפיד לא מסוגל לעשות את מה שאתם מסוגלים …לא יאומן, לא יאומן.. ”

סמוטריץ: “אתה פשוט מוסת”.

ועקנין: “אני לא מוסת, אל תבלבל לי את המוח. איך בניתם קריטריון…מסודר רק לכם…עזוב אותי בחייך, אחרי הישיבות אני לא מאמין למילה ממך”.

יצחק וקנין

גפני וסמוטריץ’ מנהלים בחודשים האחרונים שורה של עימותים קשים, בעיקר בדיוני ועדת הכספים.

הרקע לעימותים הם דרישתו של ח”כ גפני כי החטיבה להתיישבות תתחיל, לראשונה, לתקצב גם יישובים חרדיים הממוקמים ביהודה ושומרון – כמו מודיעין עלית וביתר עלית – שעד היום לא נהנו מכספי החטיבה להתיישבות.

באחד הדיונים אף אמר סמוטריץ’ על גפני: “פוליטיקאי קטן שמחרחר ריב ומדון”.

בבית היהודי טוענים עוד כי כי יו”ר ועדת הכספים השתמש במפלגה ובתקציבים החשובים לה, כדי להפעיל מנופי לחץ על פקידי האוצר באשר לתקציבים הקשורים לישיבות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות