ביימו חטיפה וישלמו: ניב אסרף נתבע לשלם 625,000 שקלים למדינה

ניב אסרף וערן נגאוקר, שביימו את חטיפתו של אסרף ליד חברון בערב פסח האחרון וגרמו לשווא להקפצת כוחות צבא ומשטרה נתבעים בגין נזקים שנגרמו למדינה
חיים טוויל
ה' טבת התשע"ו / 17.12.2015 17:51

פרקליטות מחוז דרום (אזרחי), הגישה היום (רביעי) לבית המשפט השלום בבאר שבע תביעה כספית בסך של 625,000 שקלים כנגד ניב אסרף וערן נגאוקר, בגין נזקים כלכליים שנגרמו למדינה עקב התנהלות הנתבעים, אשר ביימו את חטיפתו של אסרף לחברון בפסח האחרון וגרמו לשווא להקפצת כוחות צבא ומשטרה גדולים לשם חיפוש אחרי ה”חטוף”.

על פי כתב התביעה, שהוגש בשם משטרת ישראל ומשרד הביטחון, הנתבעים תכננו בפרטי פרטים את חטיפתו של אסרף ליד חברון ובמשך כ-8 שעות, עד לפיענוח המקרה, הוליכו שולל את כוחות הבטחון, המשטרה ואת הציבור כולו.

בתחילת אפריל 2015 נסעו השניים לקריית ארבע ובמהלך הנסיעה, סיפר אסרף לנגאוקר כי בכוונתו “להיעלם”, וזאת, לדבריו, על רקע פרידה מחברתו, על מנת שכוחות הביטחון יחפשו אחריו, והפרסום על כך יביא לכך שחברתו תדאג לו.

כשהגיעו השנים לקרית ארבע סיכמו כי אסרף ירד ויסתתר בקרית ארבע, בעוד נגאוקר יצא מקרית ארבע ובהמשך יעצור בצד הדרך, ימתין מעט, ולאחר זמן מה ידווח לשוטר או חייל שייקרה בדרכו כי חברו הלך לעבר כפר פלסטיני סמוך ולא שב משם.

התכנית פעלה כשורה, וזמן קצר לאחר מכן, הגיע אסרף למקום מסתור סמוך לכניסה לקרית ארבע, מצויד במזרון ומזון ולפי התכנית שרקמו לפניכן, יצא נגאוקר לכיוון כביש 60, שם עצר את רכבו, הוציא אוויר מגלגל הרכב כדי לדמות תקר, שב לרכבו, ביצע פניית פרסה ונסע חזרה לעבר קרית ארבע. כשהבחין נגאוקר ברכב משטרתי, רץ לעבר שוטר ומסר לו דיווח כוזב, לפיו חברו ירד מרכבו וצעד לעבר כפר ערבי ולא שב משם בחלוף כחצי שעה.

כעבור 8 שעות, במסגרת חקירת שב”כ, הודה נגאוקר וסיפר לחוקרים על מקום הימצאותו של אסרף והוא נמצא בוואדי, כשהוא מצויד במזרון וקופסאות שימורים.

הדיווח הכוזב על ה”חטיפה”, והחשש לחיי אדם, הוביל את המשטרה להפעיל נוהל חירום, במסגרתו הוקפצו לאזור כוחות ביטחון רבים שכללו בין היתר כאלף חיילים, יחידות מיוחדות, כלי טיס ועוד וכן החלו סריקות בכפרים הסמוכים למקום, תוך הטלת מגבלות על תנועת תושביהם.

“התנהגות הנתבעים הייתה חמורה במיוחד, נוכח פעילותם המתמשכת להטעות את המשטרה וכוחות הביטחון ולהכביד על עבודתם, כאשר מעבר לנזק הכלכלי, עסקינן בפגיעה בביטחון הציבור בשל הטרדת כוח משטרתי וצבאי שלא לצורך, בימים של מצוקת כוח אדם ומשאבים מדולדלים העומדים לרשות התובעת, בזריעת בהלה ובסיכון הציבור”, נכתב בכתב התביעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות