ליברמן: טיפול קודם במחבל פצוע? “לא חיים במציאות”

ליברמן תוקף את החלטת הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית לטפל קודם בפצוע הקשה ביותר, גם אם מדובר במחבל: "זוהי החלטה שהיא כולה חוסר שיקול דעת, בלבול ואובדן המצפן המוסרי. מי שקיבל את ההחלטה - שיתפטר"
נחמן גור
ד' טבת התשע"ו / 16.12.2015 09:08

יו״ר מפלגת ‘ישראל ביתנו’, ח״כ אביגדור ליברמן, תוקף הבוקר (רביעי) את ראשי ההסתדרות הרפואית וקורא להם להתפטר, לאור החלטתם לפיה אנשי רפואה חייבים לטפל קודם כל בפצוע הקשה ביותר גם אם מדובר במחבל.

״אני קורא לראשי ההסתדרות הרפואית להתפטר לאור ההחלטה המבישה שקיבלו ולפיה יש לטפל קודם בפצוע הכי קשה – גם אם הוא המחבל”, אמר ליברמן.

לדבריו “זוהי החלטה לא-הומאנית שמעידה שמי שקיבל אותה פשוט לא חי במציאות. זוהי החלטה שהיא כולה חוסר שיקול דעת, בלבול ואובדן המצפן המוסרי. חובה על הרופאים להתקומם נגד ההחלטה הזו ולשנות אותה”.

גם הרב יובל שרלו, ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר וחבר ועדת הלסינקי לאתיקה רפואית, אמר הבוקר כי ההנחיה החדשה של הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית היא “טעות חמורה”.

לדברי הרב שרלו, לעולם יש לטפל קודם כל בפצוע שהותקף בזירת הפיגוע ורק לאחר מכן בתוקף, הרב שרלו הוסיף שרק במקרים מיוחדים בהם לא ניתן לקבוע מי התוקף כלומר המחבל ומי המותקף יש להעניק טיפול רפואי לפצוע הקשה יותר.

החלטת ההסתדרות הרפואית נחשפה הבוקר ב’ישראל היום’. צוותי הרפואה הונחו שלא לטפל קודם כל בפצועי הפיגוע, בבחינת ‘עניי עירך קודמים’, אלא למיין נפגעים ולטפל בהם רק לפי חומרת הפציעה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק לחלוטין
    17/12/2015 03:47
    משה
  1. קודם יש לטפל בקורבנות