המחבל בן ה-13 ניסה להגיע לעסקה עם הפרקליטות – ונדחה. מה הדיל?

פרקליטיו של המחבל בן ה-13 אחמד מנאסרה, המואשם בשני ניסיונות לרצח, ביקשו להגיע להסדר עם פרקליטות המדינה, במטרה לסיים את משפטו לפני הגיעו לגיל 14 • הפרקליטות סירבה להצעה - והמשפט יתקיים כמתוכנן
דוד ליבוביץ
י"ג כסלו התשע"ו / 25.11.2015 19:45

הפרקליטות סירבה להסדר עם המחבל בן ה-13: בבית המשפט יתקיים מחר (חמישי) דיון בעניינו של המחבל אחמד מנאסרה בן ה-13, המואשם בניסיון לרצח בשני מקרים. בערוץ 10 דווח, כי עורכי הדין של הנער ניסו להגיע, ללא הצלחה, להסדר עם הפרקליטות.

על פי הדיווח, הפרקליטים של הקטין שאלו את הפרקליטות האם הם מוכנים להתחייב לכך שהמשפט ייגמר לפני שהקטין יגיע לגיל 14, במידה ויודו בעובדות כתב האישום.

אלא שהפרקליטות סירבה להצעה וככל הנראה המשפט יתקיים כמתוכנן.

שאלת גילו של הנער קריטית עבורו: אם יינתן גזר דין טרם מלאו לו 14 – הוא ירצה את העונש במעון נעול. עם זאת, אם גזר הדין יינתן לאחר שימלאו לקטין 14 – הוא ירצה את עונשו בכלא.

פרקליטיו של הקטין אמרו לחדשות 10, כי הם בטוחים שהוא לא ניסה לרצוח את הנער בן ה-13 ואת הצעיר בן ה-25 בפיגוע בפיסגת זאב. לדבריהם, מי שהתכוון לרצוח את השניים הוא בן דודו, שנורה למוות על ידי כוחות הביטחון במהלך האירוע.

עוד טוענים עורכי הדין כי לפרקליטות אין מספיק ראיות להוכיח ניסיון רצח, אולם כדי לגרום לכך שהמשפט ייגמר מהר – הם היו מוכנים להודות בעבירה זו.

בעקבות סירוב הפרקליטות להתחייב לכך שהמשפט אכן ייגמר לפני שימלאו לנער 14, המשפט אמור להתחיל כבר מחר, כאשר שלב ההוכחות יתקיים בדצמבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות