משרד הביטחון: נבדוק העסקת הקצינה ש”רוצה שהחרדים ימותו”

ח"ג משה גפני: "ההסתה הזו תגיע למחוזות חמורים מאד, אנחנו חרדים, אך לא מטומטמים" • מנכ"ל משרד הביטחון הודה כי אינו מכיר את מקרי ההסתה - והבטיח לבדוק
שרי רוט
כ"א אייר התשע"ד / 21.05.2014 11:48

מנכ”ל משרד הביטחון, דן הראל, הבטיח היום (רביעי) לבדוק את המשך העסקתה בצה”ל של סגן-אלוף נורית לאעמי – הקצינה שהוקלטה בשיחה עם נציג חברת-שרות ש”היא שונאת את החרדים ורוצה שכולם ימותו”.

המנכ”ל הבטיח לטפל בפרשה במהלך ישיבת הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, שדנה בדו”ח המבקר על משרד הביטחון. ח”כ משה גפני טען בדיון כי קצינים בצה”ל ותחנת גלי צה”ל עוסקים בהסתה חמורה נגד הציבור החרדי. גפני התייחס לסגן אלוף נורית לאמעי, ואמר כי היא ננזפה בלבד ואף קודמה להיות רכזת מיזם בתכנית עיר הבה”דים בנגב.

לדברי גפני היא חייבת להיות מפוטרת: “קצין צה”ל שקרא לחייל אתיופי ‘כושי קטן’ נשלח לכלא צבאי, וקצין משטרה שקרא לערבים ‘ערבושים’ הודח מהמשטרה, ואילו לאעמי לא רק שרק ננזפה – אלא דווקא קודמה”.

גפני אף סיפר להראל, כי בליל יום העצמאות בתכנית בגלי צה”ל, קראו המגישים “לדלל את החרדים”. “ההתבטאות הזו לא הייתה בגרמניה, אלא ביחידה הצבאית שנקראת גלי צה”ל של מדינת ישראל. ההסתה הזו תגיע למחוזות חמורים מאד, אנחנו חרדים אך לא מטומטמים. משרד הביטחון לא יכול לעמוד מהצד”.

יו”ר הוועדה, ח”כ אמנון כהן (ש”ס) אמר: “צה”ל כצבא העם חייב לאפשר לכל האוכלוסיות והמגזרים להרגיש בו בנוח, ולכן אסור להשלים עם התבטאויות כאלו”.

מנכ”ל משרד הביטחון, הודה כי איננו מכיר את המקרים הללו, והבטיח לבדוק אותם ולהשיב בהקדם לוועדה ולגפני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות