10 דקות של פרשת שבוע מפי ילדה בת 6, הצילו את חייו של האורח

אורח שנשאר רק "עוד קצת" בסעודת שבת אצל הרב מנחם ענגלענברג, משלוחי חב"ד ברובע ה-11 בפריז, ניצל בנס • השליח הרב משה כהן: "אחד המוקדים של הפיגועים היה ממש מתחת לבית-הכנסת שלנו. לא רוצה לחשוב מה שהיה קורה לו יצאנו מבית-הכנסת בשעה בה המחבלים ביצעו את זממם"
נתן פרל
ג' כסלו התשע"ו / 15.11.2015 00:15

הרב מנחם ענגלענברג, אחד משלחי חב”ד ברובע ה-11 בפריז, וראש בית מדרש לכשרות, סיפר הערב (מוצאי-שבת) כיצד אורח שהתארח בביתו לסעודת שבת ניצל מהתופת.

“אחר תפילת ליל שבת אני לומד שיחה של הרבי בבית הכנסת ורק אחר כך הולך לביתי” סיפר הרב ענגלענברג בשיחה עם אתר חב”ד-col. “היות ואירחתי אורח בשבת, הצעתי לו ללמוד ביחד שיחת-קודש לפרשה. בשעה 19:40 בערך הגענו הביתה והתחלנו סעודת שבת שמחה, עם ניגונים, דברי תורה, סיפורים וכו’.

“לקראת סוף הסעודה, בתי שטערנא שרה בת ה-6, סיפרה פרשת השבוע מתוך החוברת שקיבלה בבית-הספר ‘בית חיה-מושקא’. כעבור מספר דקות, אמרתי לה שזה מספיק והשעה קצת מאוחרת, אבל היא רצתה להמשיך וזה לקח עשר דקות בערך.

“סיימנו את הסעודה בשעת 21:40, ברכנו ברכת המזון וליוויתי את האורח עד לדלת למטה.

“האורח, צעד לביתו והלך בדיוק באותה דרך שעוברת ליד החנות rue de Charonne – היכן שהתברר לאחר-מכן כאחת מזירות הפיגועים הקשות בפריז. כעבור זמן מה, אני שומע רעש גדול של רכבי משטרה, הבנתי שזה משהו חריג. אמרתי לאשתי שבוודאי קרה משהו ודאגנו מאוד.

“למחרת בבוקר, כשיצאתי לבית-הכנסת, שמעתי על הטבח הנוראי. פתאום הזדעקתי: הרי האורח שלי יצא אתמול בדיוק באותה שעה. דאגתי לו מאוד.

“והנה, הגעתי לבית-הכנסת ואני פוגש אותו לשמחתי בריא ושלם. ואז הוא מספר לי שאכן יצא דקות לאחר מעשי הטבח הנוראיים וממש הלך בין המתים. ‘אותם עשר דקות שבתך אמרה פרשת שבוע, הצילו את חיי!’, אמר בהתרגשות”.

הרב משה כהן, גם הוא משליחי חב”ד ברובע ה-11 בפריז, סיים את סעודת השבת כרגיל ונפרד מאורחיו, כשלפתע שמע סירנות ללא הפסקה ברחוב בו הוא מתגורר. “הבנתי שקרה משהו חריג, אבל לא ידעתי מה”, סיפר הערב בשיחה עם אתר חב”ד-col, “היו אלה סירנות של משטרה, מכבי-אש, אמבולנסים.

“בהמשך נודע לנו על מתקפת טרור רצחנית בפריז. אחד השכנים אמר לנו שעיריית פריז ביקשה לא לצאת מהבתים, היות ויש חשש שמחבל נוסף מסתובב ברחובות. אחד האורחים שלנו יצא מהבית וכמובן לא ידע דבר על מה שמתחולל ברחוב. ברוך השם הוא הגיע בשלום לביתו.

“למחרת בבוקר, הלכתי כרגיל לבית-הכנסת וראיתי שכל הרחוב סגור. התברר שאחד המוקדים של הפיגועים, היה ממש מתחת לבית-הכנסת שלנו, בו אני משמש כרב. קרה לנו נס.

“אני לא רוצה לחשוב מה שהיה קורה לו יצאנו מבית-הכנסת בשעה בה המחבלים ביצעו את זממם וטבחו באזרחים.

“המקום בו שוכן בית-הכנסת שלנו, תוסס מאוד ומסתובבים בו הרבה צעירים בשעות הערב והלילה. מטרת המחבלים, כמובן, הייתה לפגוע בחירות של התושבים דווקא במקום הזה שנחשב להומה אדם.

“כשהבנתי בבוקר שאין סיכוי שנוכל להיכנס לבית-הכנסת ולהתפלל בו – לאחר שהרחוב כולו נסגר על-ידי המשטרה – הלכתי לבית-כנסת אחר שהיה פתוח. באמצע התפילה, שוטרים נכנסו וביקשו לצאת. הם אמרו שהם מפחדים על היהודים ושעלינו לצאת. הזדרזנו לסיים את תפילת מוסף ויצאנו אל הבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות