לא מרוצים: ‘המועצת’ תתכנס ביום א’ לדון בדחיית התיקון לחוק הגיוס

הנציגים נכנעו? מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל - שדרשה מחברי הסיעה "לעמוד על כך שחוק הגיוס יושלם על ידי שלוש קריאות לפני אישור תקציב המדינה" - תתכנס ביום ראשון, לאחר שבישיבת ראשי סיעות הקואליציה הוחלט לאשר את החוק רק ארבעה ימים אחרי התקציב
יוסף גרינבוים
א' כסלו התשע"ו / 13.11.2015 12:00

לא מרימים ידיים: מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל תתכנס ביום ראשון בשעה 16:30 ב’בית הוועד הפועל’ בירושלים, כדי לדון בדרישה לתקן את חוק הגיוס בשלוש קריאות עוד לפני אישור תקציב המדינה.

באגודת ישראל זועמים על ההחלטה שהתקבלה אתמול, בפגישת כל ראשי סיעות הקואליציה, להעביר את התיקון לחוק בקריאה שניה ושלישית – רק ארבעה ימים לאחר אישור תקציב המדינה, ביום חמישי הבא.

ההחלטה התקבלה למרות הוראות חברי מועצת גדולי התורה, כי על חברי הכנסת של הסיעה להתעקש על תיקון חוק הגיוס, בשלושת הקריאות, עוד לפני אישור תקציב המדינה.

בפגישה בה הוחלט על הדחייה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, וראשי הסיעות אריה דרעי, יעקב ליצמן, משה גפני, משה כחלון ונפתלי בנט.

בפגישה הוחלט, כי ביום ראשון תאשר מליאת הממשלה את התיקון בחוק הגיוס וביום שני יעבור התיקון, כמתוכנן, בקריאה ראשונה במליאת כנסת.

ביום שלישי צפוי להתקיים דיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת בהכנת החוק לקראת קריאה שנייה ושלישית, כפי שביקש יו”ר הוועדה ויו”ר הקואליציה, ח”כ צחי הנגבי.

תקציב המדינה יעבור ביום חמישי בקריאה שניה ושלישית – וביום שני שלאחר מכן יאושר התיקון לחוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית.

אתמול שלח הרב מרדכי שטרן, מזכיר מועצת גדולי התורה של אגו”י, מכתב אל חברי הכנסת של הסיעה, בו הוא מודיע להם, כי במענה לשאלתם – חברי מועצת גדולי התורה החסידית סבורים כי “הסכמים חייבים לכבד וכי עליכם לעמוד על כך שחוק הגיוס יושלם על ידי שלוש קריאות לפני אישור תקציב המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות