מלחמת לבנון שלישית? חיזבאללה מחזיק בכ-150 אלף טילים

על פי הערכות המודיעין הישראלי, ארגון הטרור השיעי מחזיק בכ-150 אלף טילים רובם לטווח קצר, וחלקם לטווח ארוך • כמו כן הצטייד הארגון בצי של כלי טיס שאינם מיועדים רק לאיסוף מודיעין אלא לתקיפה
אליעזר היון
ל' חשון התשע"ו / 12.11.2015 14:38

חדשות מדאיגות: לפי הערכות בישראל, חיזבאללה מחזיק ב-150 אלף רקטות וטילים. רובם לטווח הקצר, אך חלקם לטווח הארוך ובהם גם כאלו מתוצרת איראן, כך נחשף היום [חמישי] באתר וואלה.

במהלך שלש השנים האחרונות פועל הארגון על אדמת סוריה וספג אבידות כבדות, ועם  זאת לא חדל לאורך כל התקופה במאמציו להצטייד נשק שמיועד להפעלה נגד ישראל ולא רק בלחימה בסוריה. הארגון המשיך לרכוש מסוריה רקטות לטווח קצר ובינוני, ובמקביל גם להצטייד בטילים לטווח ארוך מידי איראן. בנוסף לכך, הוא הקים צי של כלי טיס בלתי מאוישים, שאינם מיועדים לאיסוף מודיעין, אלא לתקיפה.

על פי הערכות חיזבאללה, ככל הנראה, חיזבאללה ממשיך במאמצי הרכישה של טילי קרקע אוויר מסוג SA-17 ו-SA-22, כמו גם טילי ים-קרקע מסוג יאחונט.

בתוך כך דיווחו אתרי אינטרנט בסוריה כי ישראל תקפה בסמוך לשדה התעופה של דמשק. על פי הדיווחים נשמעו פיצוצים משך כמה דקות וגרמו להפרעות ברשת החשמל. לא ברור מה היקף הנזק שנגרם, אך על פי כמה דיווחים הפעולה לא הסבה הרס רב. עוד דווח כי לפני כשבועיים מטוסי חיל האוויר תקפו פעמיים שני בסיסים של צבא אסד ושל חיזבאללה באזור הרי קלמון, שסמוכים לגבול עם לבנון.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד מעט חנוכה גם ליונים הארורים היה צבא חזק. איפה יון היום? אסקופה של אירופה ליד פח הזבל
    12/11/2015 19:32
    חוסיין עלי אל תקעתנודיה אל פלצני
  1. צריך גבורה שכולה מבטחון בקבה לימוד תורה עם אחדות ישראל ולא לא יודע לקרוא עם ניקוד ואי אי והפלס מגד היתד כיסת את צאתך ולא בלאגאן פוניבז
    אצל אחאב!!! לא מתו במילחמה כי לא עשו דלטוריא. ולא מחלוקות