הרבי מקרלין מפריך השמועות: “לא אמרתי שמותר לעלות להר”

פעילי הר הבית הפיצו שמועות ברשתות החברתיות, לפיהן האדמו"ר מקרלין מתיר לעלות אל הר הבית - הן משיקולי ביטחון והן משיקולי הלכה • אלא שהערב יצא האדמו"ר מחדרו והודיע לקהל שהמתין להתקבל בחדרו: "השמועות הן שקר"
יוני גרין
כ"ו חשון התשע"ו / 08.11.2015 20:11

אכזבה לפעילי הר הבית המנסים לעודד עליה להר של חוגי החרדים: הבוקר (ראשון) הופצו ברשתות החברתיות שמועות לפיהן, כביכול, האדמו”ר מקרלין סטולין, הנחשב לבעל דעות ניציות, התיר לעלות להר הבית.

בהודעה שהופצה נאמר:  “האדמו”ר מחסידות קרלין סטולין מצטרף לרבנים המתירים לעלות להר הבית. בשיחה עם עיתונאי בכיר במערכת העיתון החרדי ‘המבשר’, אמר האדמו”ר כי הן משיקולי ביטחון והן משיקולים הלכתיים מותר וראוי לעלות להר”.

עוד נכתב בהודעה: “כאשר נשאל האדמו”ר האם יש אמת בטענה כי הסיבה לאינתיפאדה פרצה בגלל העלייה להר – גער בו האדמו”ר ואמר: ‘תמיד שנאו אותנו הערבים ותמיד ישנאו אותנו, הטענה על העלייה להר היא רק אמתלה”.

האדמו”ר צוטט עוד כמי שהשיב על השאלה, האם יש בעיה הלכתית לעלות להר: “אחרי הכנות מתאימות של טבילה כהלכה וכדומה וידיעה ברורה באלו מקומות אפשר לללכת, מותר לעלות ואין בכך שום בעיה”.

“בכך מצטרף האדמו”ר לראש ישיבת ‘כסא רחמים” הגר”מ מאזוז שלכאורה התיר עלייה להר הבית”.

בחסידות קרלין הכחישו מיד את השמועות, אולם פעילי הר הבית התעקשו כי מדובר במידע מדויק.

הערב ניצל האדמו”ר מקרלין את ההזדמנות כדי להפריך את השמועות השיקריות. היה זה כאשר יצא אל אולם ההמתנה של קבלת הקהל בביתו – ואמר לנאספים: “היות ויש שמועות כאילו ונאמר על ידי שמותר לעלות להר הבית – זה שקר. אין שינוי מעמדת ההלכה שאסור בימינו לעלות להר הבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה באמת - אמר האדמו
    10/11/2015 16:41
    ישראל אפל
  1. בתור פעיל הר הבית – אזי אני יודע למסור:
    שבסה”כ – לשאלת כתב המבשר (אייזנשטיין) – אזי האדמו”ר השיב – שאין להתקיף את העולים להר – וזאת משום שהרבנים שלהם מתירים זאת !!!
    וכן הוא הוסיף לומר – שגל הפיגועים הנוכחי – אינו קשור לעולים להר !!!