המסבירן הלאומי החדש כתב ‘בוז לאובמה’ ו’האלימות החרדית ניצחה’

ד"ר רן ברץ שמונה על ידי נתניהו לראש מערך ההסברה הלאומי - ממשיך ומסתבך עם חשיפת התבטאויותיו בעבר • על אובמה: "בוז, זרק אותנו מתחת לגלגלי האוטובוס" • על קרי: "סטנדאפיסט במתקן חולות" • על החרדים: "האלימות שלהם לא נעלמה היא ניצחה"
אליעזר היון
כ"ג חשון התשע"ו / 05.11.2015 10:54

הטקסטים שכתב בעבר, ממשיכים לרדוף את המסבירן הלאומי החדש: אחרי שאתמול דיווחנו כי ד”ר רן ברץ, מי שמיועד על ידי ראש הממשלה לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי, כתב על הנשיא ריבלין כי “הנשיא הוא דמות שולית כל כך שאין חשש לחייו”, היום (חמישי) נחשף בידיעות אחרונות ובגלי צה”ל כי ברץ התבטא גם כנגד נשיא ארה”ב ברק אובמה, שר החוץ קרי – והציבור החרדי.

“הוא זרק אותנו מתחת לגלגלי האוטובוס עם חיוך כובש. אז כן, בוז”, כתב ברץ על הנשיא האמריקני, ועל ג’ון קרי כתב: “מובטחת לו קריירה משגשגת באחד ממועדוני הסטדנאפ בקנזס סיטי, מוסול, או המתקן בחולות”.

ברץ התייחס באחד ממאמריו באתר ‘מידה’ – ב-1.8.2015 – גם לציבור החרדי.

תחת הכותרת: “דת, מגזריות ופשעי שנאה” –  כתב ברץ: “נכון, ניתן לטעון שבעבר החרדים היו אלימים יותר. בצעירותי הם היו זורקי אבנים סדרתיים בשבתות, מפגינים באלימות נגד שוטרים, מבעירים פחי זבל וחוסמים רחובות. כל זה שכך בשנים האחרונות.

“אבל מדוע? הסיבה פשוטה. החרדים לא התמתנו, אלא ישראל נכנעה לתכתיבי המגזר. ‘פשרה’ קוראים לזה, אבל למעשה מדובר בוויתור מצד אחד בלבד. החרדים לא מוותרים על כלום, בזמן שאחרים מוותרים להם כדי שלא ייפגעו רגשותיהם הדתיים.

“כך שהאלימות השוכנת מתחת לפני השטח בעולם החרדי לא נעלמה, אלא פשוט ניצחה”.

הפגנות שבת

ביחס להר הבית כתב ברץ בעבר: “הרצון לבנות את בית המקדש השלישי הוא ראוי, יהודי וציוני ממדרגה ראשונה והלוואי ותימצא הדרך לבנייה.

“זו אינה עילה למלחמה”, הוסיף ברץ, “שכן אם ירצו המוסלמים ויעשו זאת בשלווה ותוך כיבוד קדושת המקום ליהודים – הם יורשו להתפלל שם”.

בתגובה על פרסום דבריו כנגד ריבלין מסר ד”ר ברץ: “אני אדם דעתן שמשתמש בהומור וסאטירה ומשלב אותם עם ביקורת. כך עשיתי במשך 20 שנה ואין סיבה להיעלב או להתרגש מכל בדיחה בפייסבוק. כמובן שאני מעריך את כבוד נשיא המדינה”.

לשכת ראש הממשלה הבהירה הלילה, כי נתניהו לא היה מודע לדברים שכתב רק לפני ימים אחדים, ראש מערך ההסברה המיועד, בגנותו של הנשיא ראובן ריבלין, והיא רואה בהם התבטאות בלתי ראויה.

ד”ר ברץ, 42, תושב כפר אדומים, הוא בעל תואר דוקטור לפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית. את שירותו הצבאי עשה ביחידת מודיעין מוטסת של חיל אויר. בנוסף הוא בעל רקע מקצועי בתעשיית ההייטק.

בשנים האחרונות התמקד ד”ר ברץ בהקמה וניהול של תכניות הכשרת בכירים וסטודנטים בתחומי מדיניות שונים וייסד את אתר האינטרנט ‘מידה’.

מינויו של ברץ יעלה בקרוב לאישור הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות