ריבלין מאחורי זכוכית משוריינת: “למאיימים, אנו לא מפחדים מכם”

נשיא המדינה נאם בעצרת לרגל 20 שנה לרצח רבין: "לפני 20 שנים עמד כאן הרוצח הארור וכיוון את כוונת האקדח ליצחק רבין. יצחק נפל במערכה, אבל כולנו היינו על הכוונת" • התייחס לתמונותיו במדי אס-אס: "מתייצבים כאן, מול השנאה והמשטמה של שוליים קיצוניים לומר: לא תוכלו לנו"
נחמן גור
י"ח חשון התשע"ו / 31.10.2015 21:44

 20 שנה להרצח של ראש ממשלת ישראל יצחק רבין: במוצאי שבת נערכה עצרת בכיכר רבין בתל אביב, בהשתתפות נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, ונשיא המדינה ראובן ריבלין.

“לפני 20 שנים עמד כאן הרוצח הארור וכיוון את כוונת האקדח ליצחק רבין”, אמר ריבלין מאחורי זכוכית משורינת, “יצחק נפל במערכה, אבל כולנו היינו על הכוונת: מדינת ישראל, הדמוקרטיה הישראלית, החברה הישראלית, התקווה הישראלית”.

הנשיא התייחס לתמונותיו במדי אס-אס ואמר: “אנחנו מתייצבים כאן היום, יחד, מול הכוונת של אותו רוצח, מול השנאה והמשטמה של שוליים קיצוניים ואלימים כדי לומר: לא תוכלו לנו. מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, מדינת ישראל של מגילת העצמאות, לא תיפול קורבן על מזבח האלימות וההפחדה שלכם. לעולם לא!

“ולמשתיקים, ולמאיימים, למניפי האגרופים הקפוצים, ליוצרי תמונות האס-אס, למאיימים על חברי וחברות כנסת על שופטים ושופטות, ועל שרים וראשי ממשלות, אני רוצה לומר היום: אנחנו לא מפחדים מכם”.

ריבלין המשיך והזכיר את הקרעים המפאיינים את החברה הישראלית: “עשרים שנים חלפו, ועדיין. אנחנו עוסקים יותר מדיי בחיטוט בפצעי העבר ופחות מדיי בבניין העתיד. יותר מדיי בתחושת הצדק והעלבון של כל צד, מחנה ומגזר בתוכנו, ופחות מדיי בהבנה ובהקשבה לצד האחר. יותר מדיי בפחד, פחות מדיי בתקווה. אנחנו לא צריכים לפחד.

עצרת לזכר רבין

“הדמוקרטיה הישראלית איתנה מספיק, אנחנו חזקים ואמיצים מספיק כדי לפתוח לרווחה את שערי הישראליות; כדי שכל קבוצה בתוכנו תיקח חלק שווה בעיצוב דמותה ועתידה של מדינת ישראל. אנחנו כאן היום, כי יש לנו חלום. כי לצד הוויכוח על הדרך, לצד התקוות והזהויות השונות שלנו, יש לנו גם חלום משותף. יש לנו תקווה ישראלית משותפת”.

הוא הוסיף: “אנחנו מתווכחים על הדרך, אבל אנחנו חולמים יחד- על ישראל שכולנו נרגיש חלק ממנה. על ישראל יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית בדיבור אחד”.

עצרת לזכר רבין

צילומים: מרים אלסטר ותומר נויברג

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צריך מחקר מה עבר עליו בילדות שגרם לו לצאת כך
    31/10/2015 22:56
    דובי זיבלין
  1. רברברני חנפני מי זה ממכם? לא מאימים עליך חס וחלילה מרחמים עליך ועל מדינה שנתקעה אתך לעוד תשע שנים
    31/10/2015 23:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  2. חנפני נשיא מדינת פלשתין לא מאימים עליך חלילה מרחמים עליך ועוד יותר על המדינה שנתקעה עם מחניף לערבים כמוךועובד עבודת זרה הדמוקרטיה כמוך ממש דת.
    נתקעת עם הראש במשקוף של בית הנשיא שנכנסת לתפקיד?
    העם שלך הפלשתניאי שנולד לנקות אסלות בחר בדרך הרצח וזה גם הטבע שלו ״פרא אדם״

  3. נשיא בלסטין
    01/11/2015 08:59
    דובי זיבלין
  4. צריך לעשות מחקר איך העוד של קבוצת כדורעדל ביתר יצא אהבל כזה
    אף אחד חלילה לא מאיים עליך חמודי, מ ר ח מ י ם. עליך…. הבעיה עם נשיא בלסתין כמוך מרחמים על המדינה קודם. תרחם עלינו זיבלין ןכנס לדממת אלחוט לעוד תשע שנים , זה שכמה אוכלי חינם מרופדי תנאים בכנסת שמו תקול שלהם לך במקום שיתרירית ופואד ודליה פליציק וחבורת הזבל שהתמודדה לתפקיד קבלת ההטבות לפוליקיקאי הותיק המכונה נשיא המדינה לא עושה אותך מחנך האומה הזאת , בפרט לא ההתחנפנות לזחלקקה וטיבי וכל השמאל בהשפרצת אהבת הדמוקרטיה לערבים שעשית בכנסת לפני שנבחרת.