בבעלזא הבהירו למשפחת אלבוים: אם תעלו להר הבית תסולקו מהחצר

בני משפחת אלבוים המשיכו לעלות להר הבית, חרף המסרים שהועברו אליהם מצד חסידות בעלזא • בתגובה הובהר להם היום: עלייה נוספת מצידכם להר, תוביל להרחקה מהחסידות • בד"צ בעלזא פרסם שוב מודעה נגד העליה להר
יוסף גרינבוים
ט"ו חשון התשע"ו / 27.10.2015 23:25

בחסידות בעלזא החליטו היום להסיר את הכפפות מול משפחות אלבוים, הדוגלת בעליה להר הבית, והודיעו: עלייה נוספת שלכם להר תוביל להרחקתכם מהחסידות ומוסדותיה.

בימים האחרונים זעמו בחסידות על עלייתם המופגנת של בני המשפחה – ששמו ללעג את החצר החסידית ואת האדמו”ר בראשה – כאשר חרף העובדה כי הועברו אליהם מסרים אודות האיסור ההלכתי, והרגישות הביטחונית בימים אלו, הם המשיכו לעלות להר, בניגוד לדעת כל רבני הציבור החרדי, ובניגוד לדעת חברי בד”צ בעלזא. 

מלבד המסר שהועבר לבני המשפחה, פרסם הערב בית הדין של ‘קהל מחזיקי הדת’ של החסידות שוב מודעה, המדגישה את האיסור לעלות להר: “היות וישנם ברחוב אנשים המקלים באיסור החמור של העלייה להר הבית בזמן הזה… על כן הננו מגלים בזה את דעתינו דעת תורה שחס וחליליה להקל באיסור תורה, ועל אחת כמה וכמה באיסור חיוב כרת רח”ל”.

אתמול אמרו גורמים רשמיים בחסידות בעלזא לחרדים 10, כי משפחת אלבוים התחייבה בפני הנהגת החסידות שלא לעלות להר הבית, עד להרגעת הרוחות – אולם כבר  עלה אחד מבני המשפחה אל ההר, ובני המשפחה הכחישו כי התחייבו התחייבות שכזו.

בני המשפחה הבהירו היום, עוד בטרם הועבר אליהם המסר, כי “הם אינם נרתעים, וכי ימשיכו בעליה להר הבית”.

מול ביתם של בני המשפחה התקיימה ביום שני בערב הפגנה סוערת על ידי חוגי הקנאים בירושלים.

בתגובה הודיעו היום פעילי הר הבית כי הם מארגנים מה שהם מכנים ‘מפגן כוח’ ויוזמים עליה חרדית המונית להר הבית.

“נוכח הפגיעה ברב אלבוים שליט”א”, כתבו במודעה שהפיצו, “אנו מארגנים עליה חרדית המונית להר הבית, לאות הזדהות ותמיכה במאבק על בניין בית המקדש”.

המארגנים מציבים את היעד של העולים: “בכוונתנו להגיע ליעד סביר של 100 אברכים ובחורים (מתוך כ-300 שכבר עלו).”

המארגנים מתחייבים בפני מי שיעלה כי יפרסמו “רק תמונות גב ולטשטש פרצופים”.  ומוסיפים: “רצוי להביא גם ילדים שהגיעו לגיל חינוך”.

בעלזא נגד עליה להר הבית

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות