ליברמן נגד נתניהו: “קיבל את הערבים בפאר והדר. נתן צ’ק”

ליברמן, הנהנה מסקרים על היותו המתאים ביותר לטיפול בטרור, תקף את נתניהו ויעלון: "זה שראאד סלאח מסתובב ומסית - זאת התוצאה" • "מי שרוצה איחוד משפחות שיתאחד בעזה. בטוח שבעזה ישמחו שהם יתאחדו שם, הם ייהנו מכל הזכויות, חופש דת, חופש פולחן" • בנט: "יש רק חומה אחת שאפקטיבית נגד הטרור: חומת הרתעה, ולא חומת בטון"
נחמן גור
ו' חשון התשע"ו / 19.10.2015 16:26

על רקע הסקרים המצביעים עליו כמי שעשוי לטפל בצורה הטובה ביותר בגל הטרור, תקף היום (שני) יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעתו בכנסת,  את ראש הממשלה ואת שר הביטחון, ביחס להתנהלותם מול ערביי ישראל.

“כשראש הממשלה מקבל בלשכתו ברוב פאר והדר את הרשימה הערבית המאוחדת ומעניק להם צ’ק של 900 מיליון שקל – זה בלתי נמנע”, עלה ליברמן להתקפה.

יו”ר ישראל ביתינו מחה על אי הוצאתה של התנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק: “זה שראאד סלאח מסתובב בארץ וממשיך להסית – זאת התוצאה. לשר הביטחון יש את כל הסמכות לפעול ולבצע את הדברים האלו”.

גם הליך איחוד המשפחות, ממנו נהנתה אמו של החבל שביצע את הרצח אתמול בתחנה המרכזית בבאר שבע, זכה להתייחסותו של שר החוץ לשעבר: “ראינו מחבל מאום-אל פאחם, וגם במקרה של אתמול, זה עוד תוצאה של התהליך הזה של איחוד משפחות. מי שרוצה איחוד משפחות שיתאחד בעזה.

“אני בטוח שבעזה ישמחו שהם יתאחדו שם, אני בטוח שהם ייהנו שם מכל הזכויות, חופש דת, חופש פולחן, וכדומה”, ‘עקץ’ ליברמן.

חוק איחוד משפחות מאפשר לתושבי עזה להתגורר בישראל, אם נישאו לאזרח ישראלי.

מוצאה של אמו של המחבל מוהנד אלעוקבי, בן 21, תושב הישוב הבדואי חורה שבנגב, הוא מעזה, ומעמדה בישראל ניתן לה מתוקף איחוד משפחות, בעקבות נישואיה לאזרח ישראלי.

גם יו”ר הבית היהודי, ח”כ נפתלי בנט, פתח את ישיבת סיעת הבית היהודי בהתייחסות לגל הטרור הנוכחי ולדרכים להתמודד אתו.

“אנחנו נמצאים בעיצומה של מתקפת טרור על ישראל. אני רוצה לומר באופן ברור: כדי להתמודד עם הטרור, יש רק חומה אחת שאפקטיבית: חומת הרתעה, ולא חומת בטון.

“חומת הרתעה זה אומר שמחבל שיוצא מהבית יודע שגם הוא לא יהיה קיים יותר – וגם הבית שלו לא יהיה קיים יותר.

“חומת הרתעה זה אומר שכשרואים מחבל חמוש מנסה לפגוע באזרחים – צריך לירות על מנת להרוג. נקודה.

“חומת הרתעה זה אומר שמחבל לא יוכל לקום על רגליו תוך כדי פיגוע – כמו המחבל מבזק – ולשוב ולנסות לדקור יהודים”.

בנט קבע כי גל הטרור הנוכחי חייב להביא לירידה מסדר היום של נושא המדינה הפלסטינית: “חומת הרתעה זה אומר שההסתה תיעצר, ושאבו מאזן יקבל יחס שמגיע לאדם שמעודד טרור”.

“חומת הרתעה זאת הדרך היחידה להתמודד עם הטרור. זה לא קל, אבל ב-100 שנות ציונות שום דבר לא היה פה קל”, סיכם בנט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות