שפיר: ניסן מנהל ועדה כמו במאפיה; סלומיאנסקי: קצה נפשינו בהצגות שלה

יו"ר ועדת חוק ומשפט ניסן סלומיאנסקי וחברת הכנסת שפיר ממשיכים בהתכתשות ביניהם עוד מימי ועדת הכספים: הפעם הם התעמתו ביניהם על התנהלות ועדת החוקה "כמו במאפיה" • סלומיאנסקי: "מתנהגת וצועקת בביזאריות"
אליעזר היון
ו' חשון התשע"ו / 19.10.2015 15:35

חילופי דברים קשים בין יו”ר ועדה חוקה ומשפט, חה”כ ניסן סלומיאנסקי, לחברת הכנסת סתיו שפיר מהמחנה הציוני.

את תחילת העימות הים (שני) פתחה שפיר כאשר אמרה כי סלומיאנסקי מנהל את הוועדה ‘כמו מאפיה’.

“ועדת החוקה מתנהלת כמו מאפיה בראשות ח”כ ניסן סלומיאנסקי, שהעביר את אותן נורמות מכוערות ששכלל כיו”ר ועדת הכספים לוועדה בראשותו. ההצבעות מתקיימות בחושך, במחטף וחברי הכנסת לא יודעים על מה הם מצביעים במכוון”.

את דבריה כיוונה שפיר להצבעה על חוק חטיבה להתיישבות של חבר מפלגתו ח”כ בצלאל סמוטריץ’ שנערכה במחטף הבוקר.

“סלומיאנסקי דחף את ההצבעה על החוק באמצע דיון על חוק הטרור כשהוא ממשיך לנצל את המצב הביטחוני הרגיש כדי לשמר את מעמדה של הקופה המושחתת לשירות מקורביו.

“לא רק שסלומיאנסקי מצוי בניגוד העניינים ואסור לו לנהל את הדיון הזה, הוא משתמש בשיטות פסולות, משתיק את חברי הכנסת ואת יועמ”ש הוועדה ומנסה לגנוב הצבעות. אסור שהוועדה החשובה בכנסת, שתפקידה לשמור על מנהל תקין תיראה כך”.

סלומיאנסקי: קצה נפשנו

יו”ר הועדה סלומיאנסקי אמר בתגובה לדבריה של שפיר: “קצה נפשנו בהצגות של ח”כ שפיר. הודעה על קיום ההצבעה בחוק מעמד החטיבה להתיישבות יצאה עוד בשבוע שעבר ביום רביעי לכל חברי הוועדה ומופיעה גם באתר הכנסת, ולראיה הגעתה המתוזמנת של ח”כ שפיר וח”כים נוספים בשעה שנקבעה להצבעה בלבד, מבלי שנכחה בדיון שהתנהל קודם לכן”.

סלומיאנסקי הוסיף כי ההצבעה עברה תחת צעקותיה של שפיר: “בתחילת הדיון הודעתי כי הצבעה בעניין תתקיים בשעה 11:15, כפי שאכן בוצע בפועל בידיעת כל חברי הוועדה והנוכחים. יתרה מכך, נוכח צעקותיה והתנהגותה הביזארית של ח”כ שפיר אשר הפרה את הסדר ללא הפסקה בוועדה ולא ניתן היה לשמוע את הצבעות חברי הכנסת, התקיימה הצבעה נוספת, גם היא תחת מטח צעקותיה של ח”כ שפיר.

“לשמחתי, אני עסוק בעבודה רצינית בוועדת החוקה בסוגיות ציבוריות כבדות משקל, ולא במירוץ אחר כותרות פופוליסטיות וסרטוני פייסבוק, איננו במשכן לאומנויות הבמה אלא במשכן כנסת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות