דאעש מנסה לרכב על ‘הצלחת’ גל הטרור: “מלחמת ג’יאהד למען אללה”

ארגון המדינה האיסלאמית מפרסם היום קלטת בה הוא משבח את תושבי מזרח ירושלים על התקוממותם: "אתם לוחמים אמיצים, אתם בעלי האדמה המובטחת"
אליעזר היון
ו' חשון התשע"ו / 18.10.2015 21:38

דאעש מנסים לרתום את ‘הצלחת’ האינתיפאדה למאבקו הבינלאומי.

בקלטת שמתפרסמת בשעות אלו [ראשון] נראים אנשי דאעש, כשהם קוראים ל”אחיהם” תושבי מזרח ירושלים להמשיך באינתיפאדה ובטרור לשחרור ‘אל  אקצה’.

“לחלוצינו בירושלים, אחינו המאמינים במולדת ההקרבה, הניצחון קרב, זו הבטחה משמים. אתם לוחמים אמיצים, אתם בעלי האדמה המובטחת. אתם חלוצינו ואנחנו באים. תילחמו מלחמת ג’יהאד למען אללה”.

גל הטרור האחרון פרץ בתחילה בירושלים על רקע הטענות ברחוב הפלסטיני, כי מסגד אל אקצא נפגע על ידי השלטונות הישראליים. הטענות הללו השוו לארועים אופי של מאבק דתי, ומכאן ההתערבות של ארגון המדינה האיסלאמית.

בשבועות האחרונים ארעו עשרות פיגועי דקירה, במהלכם נהרגו שמונה אזרחים ישראלים ועשרות נפצעו.

פרסום הקלטת מגיע על רקע הפיגוע האחרון בבאר שבע, שגבה את חייו של חייל אחד, ופצע שבעה נוספים בפיגוע ירי בתחנה המרכזית בבאר שבע.

מהחקירה הראשונית עולה כי באירוע השתתפו שני מחבלים שהצליחו לחדור את אבטחת התחנה המרכזית, ככל הנראה דרך חלונות השירותים, אדם כבן 20 נהרג ו-7 אחרים נפצעו, אחד במצב אנוש, אחד במצב קשה, ארבעה במצב בינוני ואחד במצב קל.

שמונה בני אדם פונו לבית הרפואה סורוקה בבאר שבע, כאמור, מצבו של אחד מהנפגעים אנוש, אחד נוסף במצב קשה, ארבעה במצב בינוני ואדם אחד נוסף במצב קל. מספר בני אדם נוספים פונו מן הזירה כנפגעי חרדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות