ועדת הכספים אישרה: מאיר פרוש שיפרוש בעקבות ‘הנורבגי’ יזכה לשוויון תנאים

לקראת פרישת מאיר פרוש: ועדת הכספים אישרה את השוואת תנאיהם של סגני השרים שיפרשו מהכנסת במסגרת מה שמכונה 'החוק הנורבגי המצומצם', לתנאיהם של הח"כים המכהנים
נחמן גור
ל' תשרי התשע"ו / 13.10.2015 15:31

ועדת הכספים אישרה הבוקר (שלישי) את השוואת תנאיהם של סגני השרים שיפרשו מהכנסת על מנת לפנות את מקומם לח”כים נוספים ממפלגותיהם, במסגרת מה שמכונה ‘החוק הנורבגי המצומצם’, לתנאיהם של הח”כים המכהנים.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני אמר: “אילולא הצורך לעמוד בלוח הזמנים לאישור חוקי ההסדרים והתקציב הייתי מקיים דיון מקיף בנושא של שכרם ותנאיהם של כלל נושאי משרות בכירות במגזר הציבורי. בנוסף, הייתי פועל על-מנת שכל מה שקשור בכך יעבור לוועדת הכספים, הפנסיה וכל התנאים בממשלה והשכר יהיו באחריות ועדת הכספים.

“לאחרונה קיבלתי מכתב מראש הממשלה בנושא התנאים של ראש ממשלה, מה ההוצאות הסבירות שהוא יכול להוציא, וזה נושא שצריך לדון בו יחד עם הסדרה כוללת של כל השכר והתנאים של כולם”, דברי גפני.

היועצת המשפטית לוועדת הכספים, עו”ד שגית אפיק, הסבירה: “בעקבות קבלת החוק הנורבגי, נדרש שוועדת הכספים תקבע בחוק הגמלאות לגבי תנאיהם של סגני שרים, שלא נכללו בחוק, מכיוון שבעבר תנאיהם הוסדרו במסגרת היותם חברי כנסת, כיוון שקודם לאישור החוק הנורבגי הם לא התפטרו מהכנסת. אחרי שהתקבל החוק נותר מצב שבו סגן שר שהוא לא חבר כנסת והיה צריך לתקן את חוק הגמלאות ונוספו אליו גם סגני השרים. אתמול ועדת הכספים הוסמכה לעסוק גם בתנאיהם של סגני שרים”.

לדברי אפיק, כעת ההחלטה היא החלטה שקובעת את השוואת הזכויות של סגן שר לזכויות של חבר כנסת, כך שיישמר הרצף למענק פרישה, עיתונים, טלפונים, פרסומי ממשלה ועוד. “הוועדה תצטרך להיכנס לפרטי זכויות לדיון מעמיק בהמשך”, הוסיפה גם היא, כגפני. “כרגע המטרה רק לשמור על רצף לסגן שר שהוא לא ח”כ”.

התיקון לחוק בוצע לקראת פרישתו של ח”כ מאיר פרוש מהכנסת לטובת יעקב אשר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות