איש שמאל, תומך חמאס: היו”ר שמנהיג את הלייבור בבריטניה

איש השמאל ג'רמי קורבין הוא האיש שנבחר ברוב גדול בבחירות לראשות מפלגת 'הלייבור' בבריטניה • בעבר אמר: "במהלך מפגש שעסק במשבר במזרח התיכון בפרלמנט נפגשתי עם נציגי חיזבאללה וקידמתי אותם בברכה. הצטערתי שלא היו שם גם נציגים של חמאס" • על חיסול בן לאדן: "זה היה ניסיון התנקשות – ומדובר בטרגדיה על טרגדיה"
אליעזר היון
כ"ט אלול התשע"ה / 12.09.2015 23:27

חדשות מדאיגות: ג’רמי קורבין, בן ה-66, שהתפרסם בגין שורת התבטאויות כנגד ישראל, נבחר היום (שבת) ברוב גדול לראשות מפלגת הלייבור בבריטניה.

קורבין, שזכה ב-59.5% מקולות הבוחרים, סחף אחריו מצביעים רבים – אולם עורר דאגה גדולה בקרב הקהילה היהודית עוד בטרם נבחר לתפקידו, עקב התבטאויותיו והשקפותיו.

בחודש שעבר, בשיאו של המרוץ לראשות הלייבור, הודה קורבין במאמר שכתב כי ייתכן ותרם מכספו לארגון מכחיש שואה. קורבין אף הודה כי נכח בשניים או שלושה אירועים שארגן פול אייזן, מכחיש שואה שמצהיר בפומבי שהנאצים לא רצחו שישה מיליון יהודים.

למרות זאת, קורבין טרח להדגיש כי אין בינו ובין אייזן כל קשר כיום.

ביחס לארגוני הטרור – חמאס והחיזבאללה אמר קורבין: “במהלך מפגש שעסק במשבר במזרח התיכון בפרלמנט נפגשתי עם נציגי חיזבאללה וקידמתי אותם בברכה. שמחתי לשוחח עמם, והצטערתי שלא היו שם גם נציגים של חמאס”.

קורבין חולל סערה גם בעקבות ריאיון שהעניק לערוץ טלוויזיה באיראן, שבו מתח ביקורת על חיסולו של אוסמה בן לאדן, מייסד ארגון אל-קאעדה ומי שהיה אחראי לפיגוע במגדלי התאומים בשנת 2001. קורבין טען בראיון שהוא לא ראה שום ניסיון לעצור את בן לאדן ולהביאו לדין: “זה היה ניסיון התנקשות – ומדובר בטרגדיה על טרגדיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות