גרמניה שיכנה פליטים במחנה הריכוז בוכנוולד

21 פליטים בגרמניה שוכנו במחנה הריכוז לשעבר, בו הוצאו להורג עשרות אלפי אסירים של המשטר הנאצי • הפליטים עצמם דווקא נהנים מהתנאים במגורי הקבע של הקצינים: "לרב החברים שלנו אין את זה"
נתן פרל
כ"ח אלול התשע"ה / 12.09.2015 20:29

העיתון הבריטי ‘דיילי מייל’ פרסם בסוף השבוע כי 21 פליטים, מתוך הרבבות, שהגיעו לגרמניה בחודשים האחרונים הועברו להתגורר בביתני מחנה הריכוז לשעבר בוכנוואלד – מחנה, הידוע לשמצה בשל הרג אלפי אסירים שהוצא אל הפועל בתקופת הרייך השלישי -עד שיימצאו עבורם מגורי קבע.

הכוונה לשכן את הפליטים בביתנים של מחנה הריכוז לשעבר גרמו כבר בתחילת השנה לסערה בגרמני, אולם מצוקת המקומות הפנויים והזרם של אלפי הפליטים שאינו פוסק בחודשים האחרונים, הביאו את הרשויות להחלטה לשכן את חלקם בבוכנוואלד, מהלך שזכה לביקורת חריפה בגרמניה ובעולם.

חלק מהפליטים שמתגוררים בבוכנוואלד התראיינו לעיתון הבריטי וטענו כי אינם מודעים לעובדה כי במקום בו הם מתגוררים נרצחו בשואה עשרות אלפי בני אדם.

עבד א רחמן מסה, פליט שהגיע מאריתריאה, אמר: “לא מעניין אותי לאיזו מטרה שימשו הבניינים האלו. זה טוב עבורי כאן”. פליט נוסף מאלג’יריה, שהזדהה בשם דייאויירה הוסיף: “לפליטים אחרים אין גם את זה”.

כ-250,000 בני אדם מרחבי אירופה שונעו לבוכנוולד מפתיחתו בשנת 1937, שם נפלו בין היתר קורבן לניסויים מדעיים אכזריים. לפחות 56,000 אסירים גברים נרצחו בירי במחנה. מרביתו נשרף עד היסוד בעקבות ההפסד לבעלות הברית במלחמת העולם השנייה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יימח שמם
    12/09/2015 21:38
    אנונימי
  1. זה ההתחלה כשזה יהודים בשואה לא אכפת להם ולא לאף אחד כשזה רוצחים מסוריה פתאום כל העולם קופץ. יימח שמם