אייכלר חוגג: מונו 3 דיינים חסידיים. הבית היהודי הפרו הסכמה בלי בושה

חבר הוועדה למינוי דיינים, חוגג:"הצלחנו לבלום את נסיון הריפורמים להשתלט על בתי הדין" • "סיכמנו גם לבחור את הרב אפרים בוגרד מחב״ד, אבל לבסוף ש"ס התנגדה להגדלת מספר הנבחרים ל-23 דיינים״
יוסף גרינבוים
כ"ז אלול התשע"ה / 11.09.2015 14:19

ח”כ ישראל אייכלר, חבר הוועדה למינוי דיינים, חוגג היום (שישי) את הצלחתו להביא למינוי של דיינים חסידיים.

“הצלחנו למנות שלושה דיינים חסידיים ושלושה ליטאים ואחד גיס של הרב הראשי, הרב דוד לאו. שברנו את המחסום שמנע בחירת דיינים חסידיים”, אומר אייכלר.

בדיינים החסידיים מונה אייכלר את הרבנים אלימלך וסרמן – חסיד בעלזא, שמואל צבי פריד – חסיד ויז’ניץ, ודוד גרוזמן. “גרוזמן הוא ליטאי, אבל הוא נכנס רק בגלל שהאדמו”רים במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ביקשו. בלי אייכלר הוא היה נשאר בחוץ”, אומרים מקרוביו של ח”כ ישראל אייכלר.

אייכלר: “ביטלנו את דיל ה-15 בלבד, שהיה גורם למחלוקת בציבור החרדי. הגדלנו את מספר הדיינים הנבחרים ל-22 כדי שכולם יצאו מרוצים. סיכמנו גם לבחור את הרב אפרים בוגרד מחב״ד, אבל לבסוף ש”ס התנגדה להגדלת מספר הנבחרים ל-23 דיינים״.

לדבריו, “הבית היהודי שקיבל שליש מהנבחרים, הפר את ההסכמה בלי בושת פנים והצליח להכניס בסיבוב ראשון דיין שהיה שנוי במחלוקת קשה בין ארגוני הנשים הפמיניסטיות לבין החרדים.

“נוצר משבר אמון בועדה וזעם רב אצל חמשת חברי הוועדה החרדים. אך בסיבוב שני תוקנה התקלה ונבחרו דיינים מוסכמים על כולם”.

אייכלר  סיכם ואמר: ״הצלחנו לבלום את נסיון הריפורמים להשתלט על בתי הדין. זה לא סוד כי הריפורמים המנסים לקעקע את ההלכה, עומדים מאחורי הקמפיין של ‘המהפכה הפמיניסטית’. הם רוצים להפוך את בית הדין לפרלמנט של השקפות זרות לרוח ההלכה.

“ברוך השם שלבסוף הציונות הדתית הסכימה לבחור בדיינים כשרים משורותיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות