בג”ץ קבע סופית: בית הכנסת בגבעת זאב יהרס לאחר סוכות

שופטי בג"ץ דחו את בקשת עמותת בית הכנסת 'איילת השחר', למנוע את הריסתו - וקבע: יש להרוס • מועד ההריסה נדחה לבקשת הדרג המדיני עד לאחר חג הסוכות
נחמן גור
כ"ו אלול התשע"ה / 10.09.2015 16:33

שופטי בית המשפט העליון, הנשיאה מרים נאור והשופטים חנן מלצר ועוזי פוגלמן, דחו היום (חמישי) את בקשת עמותת בית הכנסת ‘איילת השחר’ בפסגת זאב למנוע את הריסתו.

השופטים קבעו כי לא חל שינוי בנסיבות מאז פסק הדין המקורי בעתירה, וכי אנשי בית הכנסת לא הצליחו להוכיח כי יש להם זכויות בקרקע עליה הוקם בית הכנסת לפני שנים רבות.

עם זאת, השופטים קבעו כי לבקשת הדרג המדיני ידחה ההרס לאחר חג הסוכות, וקבעו את התאריך האחרון לביצוע ההרס ב-15 באוקטובר.

“היענותנו לדחיית ההריסה על פי בקשת הדרג המדיני היא רק לפנים משורת הדין, משיקולים של רגישות מובנת לגבי הריסה במהלך חגי תשרי, ובהתחשב בכך שהמבנה כבר פונה”, הדגישו השופטים. “אולם אין דחייה זו כפופה בנוסף גם לשינוי נסיבות משמעותי במובן המשפטי, כפי שביקש הדרג המדיני”.

העתירה להריסת בית הכנסת הוגשה על ידי ארגון השמאל הקיצוני ‘יש דין’, שטען כי הוא נבנה על קרקע פרטית בבעלות של פלסטיני.

המתפללים פינו את בית הכנסת כבר בחודש שעבר, וערכו טקס להוצאת ספרי התורה מארון הקודש, תוך שהם בוכים על הריסת המקום בו התפללו ולמדו שנים רבות. כמו כן, פינו חברות אזרחיות בפיקוח המנהל האזרחי את כל תכולת בית הכנסת.

ח”כ עו”ד בצלאל סמוטריץ’ מהבית היהודי תוקף את פסק הדין של בג”ץ, וקובע: “זהו פסק דין נוסף בשרשרת של פסקי דין שבינם ובין צדק אין דבר וחצי דבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העיקר שדרעי כבר פירסם בכל התקשורת שהוא מנע הרס בית הכנסת
    11/09/2015 00:24
    אלי ישי - אנחנו אחריך באש ובמיים!!
  1. חחחחחחחחח