פאניקה? 3 פעילי ימין נעצרו; אחד נשלח למעצר מנהלי של חצי שנה

ויינשטיין אישר צווי מעצר מנהלי לשלושה פעילי ימין קיצוני, בראשם מאיר אטינגר • אביתר סלונים, פעיל ימין נוסף, נעצר היום במקום עבודתו • מרדכי מאייר ממעלה אדומים נעצר בצו מנהלי לחצי שנה • אטינגר: "הופעלה עלי אלימות חקירתית קשה"
אליעזר היון
כ' אב התשע"ה / 04.08.2015 21:18

החלטה דרמטית של היועץ המשפטי לממשלה: עו”ד יהודה וינשטיין אישר היום (שלישי) למערכת הביטחון להוציא צו מעצר מנהלי לשלושה פעילי ימין קיצוני, בראשם מאיר אטינגר.

ההחלטה התקבלה לאחר התכנסות במשרדו של היועץ בהשתתפות פרקליט המדינה וראשי השב”כ, כשעל הפרק הייתה בקשת השב”כ בעניין המעצרים המנהליים.

ראשי השב”כ שטחו בפני היועץ המשפטי את המידע המודיעיני שיש בידם בעניינם של ארבעה פעילי ימין קיצוני ובסופו של יום אישר היועמ”ש למשרד הביטחון את המעצרים.

במהלך היום נעצר פעיל ימין נוסף בשם אביתר סלונים, במקום עבודתו במושב סמוך לבית שמש, ונלקח לחקירה במתקן השב”כ קישון.

סלונים התגורר במושב סמוך לבית שמש, לאחר שהורחק בצו מנהלי מיהודה ושומרון ומירושלים. העילה למעצר של סלונים מוגדרת כחשד למעורבות בפעילותה של “התארגנות יהודית קיצונית אלימה”.

מעצר מנהלי ראשון

הערב נעצר גם  מרדכי מאייר,  תושב מעלה אדומים, בצו מעצר מנהלי לחצי שנה חתום בידי שר הביטחון. לפי ארגון חנונו מדובר בצעיר אשר קיבל לידיו אך לפני יומיים צו מעצר בית מנהלי והרחקה מיו”ש, ירושלים יד בנימין וצפת ואשר שוחרר בשבוע שעבר, לאחר מעצר ממושך בחשד להצתת הכנסייה בצפון הכנרת.

ממשרד הביטחון נמסר: “שר הביטחון משה (בוגי) יעלון חתם הערב על צו מעצר מינהלי לשישה חודשים לפעיל הימין הקיצוני מרדכי מאייר ממעלה אדומים, במסגרת מעורבותו בפעילות אלימה ובפיגועי טרור שאירעו לאחרונה, כחלק מקבוצת טרור יהודית. הצו נחתם בהמלצת שירות הביטחון הכללי”.

מארגון חוננו נמסר בתגובה כי מדובר ב”איבוד שליטה במשרד הביטחון”.

“העובדה כי לפני יומיים בלבד קיבל אותו צעיר צו מעצר בית מנהלי וכבר הוחלט ל”שדרג” את הצו למעצר מנהלי מצביעה על התנהלות פופוליסתית של הרשויות. אנו מתנגדים באופן נחרץ לשימוש במעצרים וצווים מנהליים כנגד יהודים. השימוש הדרקוני בצווים אלו עוקף את בתי המשפט ובעצם מייתר את קיומם במדינת ישראל”.

 “אלימות כלפי אטינגר”

בתוך כך האריך אחר הצהריים בית משפט השלום בנצרת את מעצרו של מאיר אטינגר שנעצר בחשד למעורבותו ב”התארגנות יהודית קיצונית”.

נגד אטינגר עומדים שלושה סעיפים: התארגנות אסורה, חשד להצתה על רקע לאומי וקשירת קשר לביצוע פשע. שלושת הסעיפים מיוחסים לו באופן עקיף, ללא ראיות המקשרות אותו למעשים.

עורך הדין יובל זמר מארגון חננו המייצג את אטינגר טען היום כי אטינגר חווה אלימות פיסית במהלך חקירתו.

על פי הנטען, נקשר אטינגר לכיסא, טולטל קשות ועבר חקירות קשות. יצוין כי בעבר קבע בית המשפט העליון כי “אין לשב”כ סמכות ל’טלטל’ אדם, ולפעול בחקירות שיש בהן לחץ פיסי”.

לדבריו של הפרקליט זמר “הדיון היום רק מחזק את התחושה כי מדובר במעצר שווא שכל תכליתו מופע יחסי ציבור משטרתי על גבו של מר אטינגר. בשל צו איסור הפרסום אני מנוע לצערי מלהתייחס אל החשדות עצמם, אך נראה כי מדובר בעיקר במחזור חומרים המוכרים לחוקרים תקופה ארוכה”.

מהשב”כ נמסר בתגובה: “חקירתו של מאיר אטינגר מתנהלת על פי דין ותחת ביקורת שיפוטית. היום הוארך מעצרו על ידי בית משפט השלום בנצרת עד ליום ה-9 באוגוסט 2015. טענותיו של מאיר אטינגר הינן שיקריות ומשוללות כל יסוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ומי בודק את בית המשפט?
    04/08/2015 22:12
    דוד החקיין
  1. לעצור אנשים שמסוכנים לחברה זה דבר מבורך אך יש כאן סכנה עצומה כי מי קובע מי מסוכן ועל בסיס איזה רמת הוכחות ואולי המניע פוליטי או נקמה ואז בעזרת החוק נעשים פשעים דבר שיגרור לחוסר אימוך במערכת המשפט וממילא לחיוק הגורמים שמתנגדים לשיטון החוק כמו למשל במקרה של דוד החקיין שהורשע על בסיס תלונת ילד למרות שעדות הילד הוזמה ב80%, התגלו מעל 20 סתירות בעדותו, הילד פלט שאמרו לו להגיד את עדותו, ילדים העידו לטובתו ובית משפט השלום פשוט התעלם, והדבר המדאיג שהערכות הגבוהות יותר המשיכו בהתעלמות ואף מתנכלים אליו כדי להשתיק את הביקורת שלו
    הנה קטע מתוך גיא ואורלי מערוץ10
    https://www.youtube.com/watch?v=ur_5W-_9o9s
    קחו 16 דקות ותשפטו בעצמכם האם אזרח במדינת ישראל זוכה למשפט הוגן או האם בית המשפט הורס לאנשים את החיים
    https://www.youtube.com/watch?v=LcBmEbhrj7Y