היעד מספר 1 של החטיבה היהודית בשב”כ: נעצר הנכד של כהנא הי”ד

אתמר אטינגר, הנחשב לאחד ממנהיגי קבוצות הימין, נעצר "במסגרת מעורבותו בפעילותה של התארגנות יהודית קיצונית'' • המעצר מגיע בעקבות החלטת הממשלה לאפשר ביצוע של מעצרים מנהליים גם נגד מחבלים יהודים
דוד ליבוביץ
י"ח אב התשע"ה / 03.08.2015 20:17

המאבק בימין הקיצוני: נעצר היעד מספר 1 של מחלקת החטיבה היהודית בשב”כ, איתמר אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא הי”ד, הנחשב לאחד ממנהיגי קבוצות הימין ביו”ש.

בשב”כ אומרים כי אטינגר נעצר, “במסגרת מעורבותו בפעילותה של התארגנות יהודית קיצונית”.

מעצרו של אטינגר מגיע על רקע ההחלטה שהתקבלה אתמול בקבינט המדיני-ביטחוני לאפשר ביצוע של מעצרים מנהליים במאבק נגד פעילי ימין קיצוני. לאטינגר עצמו אין, ככל הנראה, קשר לאירועים שהתרחשו בימים האחרונים.

בשב”כ חושדים כי חלק מקבוצות הימין הללו קשורים להצתת הכנסייה בצפון הכנרת. השב”כ מתאר את פעילות ההתארגנות שהתמקדה בפעילות אנטי נוצרית, כאשר בין היתר פעלו חברי ההתארגנות להשחית רכוש במנזר דיר ראפת באפריל 2014 וכן ניסו לחבל בביקור האפיפיור בארץ במאי באותה שנה ללא הצלחה.

מוקדם יותר היום אמר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: “אנחנו מתכוונים להילחם בטרור היהודי בנחישות וללא פשרות. זהו מאבק על דמותה של מדינת ישראל, ואין לנו כל כוונה לוותר במאבק הזה. הקבינט קיבל אתמול החלטות חשובות, כולל המלצתי להשתמש בצווי מעצר מינהליים נגד טרוריסטים וקנאים יהודים”.

עוד אמר שר הביטחון כי “המטרה של מהלך כזה היא להצר את צעדיהם של טרוריסטים ומי שמעורב בטרור, במקרים בהם ברורה לנו מעורבותם אך יש לנו קושי ראייתי לעצור אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות