יעלון: “שירת ‘התקווה’ כתנאי לכס השיפוט? הסתה”

שר הביטחון גינה את הצעתו של החבר הטרי בוועדה למינוי שופטים, ח"כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו, כי מי שלא ישיר את התקווה לא ימונה לשופט • "מסית בזדון נגד אוכלוסייה שלמה ופוגע קשות במרקם החיים"
יוני גרין
ח' אב התשע"ה / 24.07.2015 16:05

שר הביטחון משה יעלון הגיב על התנאי למינוי שופטים שהציב החבר הטרי בוועדה ח”כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו  – ואמר כי מי שדורש מלא יהודי לשיר את המנון ‘התקווה’ כתנאי להשתלבות בחברה – מסית בזדון נגד אוכלוסיה שלמה.

“אם ערבי או כל בן מיעוטים אחר לא ימונה לכס המשפט כיוון שאינו שר את מילות ‘התקווה’, הרי שזו תהיה פשיטת רגל ערכית ומוסרית”, כתב יעלון. “מי שדורש ממי שאינו יהודי לשיר ‘נפש יהודי הומיה’ כתנאי להשתלבות בחברה, מסית בזדון נגד אוכלוסייה שלמה ופוגע קשות במרקם החיים במדינת ישראל”.

שר הביטחון הדגיש כי צה”ל אינו דורש מחיילים ומקצינים בני מיעוטים המסכנים את חייהם למען המדינה לשיר את מילות ‘התקווה’, אלא רק לכבד את ההמנון בעמידת דום ובהצדעה.

“רעיונות עוועים שכאלו, כפי שעולים בהקשר של מינוי שופטים בני מיעוטים ובכלל כלפי מיעוטים או כל מי שאחר בחברה, הם אות קלון על מצחם של יוזמיהם”,  כתב יעלון.

ביום חמישי בבוקר, שעות ספורות לאחר בחירתו, אמר אילטוב בראיון לגלי צה”ל: “שופט שלא רוצה לשיר התקווה לא יכול לשפוט. אני לא אמנה מישהו שמתנגד ברמת העיקרון הבסיסי שלו למדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי”.

אילטוב הדגיש: “אנחנו נבחן את כל המועמדים לגופו של מועמד, נבחן את היכולות שלו, נבחן את הביצועים שלו. אני מתכוון ללמוד את העניין”.

ח”כ זוהיר בהלול מהמחנה הציוני הגיב לדבריו של ח”כ רוברט אילטוב: “אז זו המורשת החדשה של הדיל שרקחו ביבי ואיווט, שיעורי זמרה לשופטים? מה המבחן הבא, השתטחות על קברו של הרצל?

“הגיע הזמן שמישהו יעדכן את הממשלה בישראל שהימין בשלטון ושירגיעו כבר את הלאומנות המשתוללת הזו.

“אנחנו חייבים להוקיע את האנשים הללו שמונעים מתחושת הרדיפה האינסופית, יש מדינה ליהודים והיא שרירה וקיימת, אפשר להשתחרר מתחושת הקורבנות של ‘עם לבדד ישכון'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התקווה לשופטים חדשים
    27/07/2015 15:45
    אבי
  1. 1. האם חבר הכנסת הטירון יודע את
    התקווה?
    2. אני חושב שצריכים להחליף את
    הטירון ולא הייתי אומר שהביא
    כבוד למפלגתו בחמש הדקות
    הראשונות בטירונות שלו