‘זו המורשת שרקחו ביבי ואיווט, שיעורי זמרה לשופטים?”

ח"כ רוברט אילטוב, החבר הטרי בוועדה לבחירת שופטים, מכריז: "שופט שלא רוצה לשיר התקווה לא יכול לשפוט" • ח"כ זוהיר בהלול: "מה המבחן הבא, השתטחות על קברו של הרצל?"
יוני גרין
ז' אב התשע"ה / 23.07.2015 16:00

ח”כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), החבר הטרי בוועדה לבחירת שופטים, מבהיר כי בכוונתו לדאוג לבחירת שופטים המזדהים עם ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

הבוקר (חמישי), שעות ספורות לאחר בחירתו, אמר אילטוב בראיון לגלי צה”ל, “שופט שלא רוצה לשיר התקווה לא יכול לשפוט. אני לא אמנה מישהו שמתנגד ברמת העיקרון הבסיסי שלו למדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי”, הבהיר אילטוב.

אילטוב הדגיש, “אנחנו נבחן את כל המועמדים לגופו של מועמד, נבחן את היכולות שלו, נבחן את הביצועים שלו. אני מתכוון ללמוד את העניין”.

“גם אנחנו רוצים מערכת משפט ראויה, נקייה, מסודרת”, הוסיף אילטוב. “אני אתייעץ עם כל מי שאני אחשוב שראוי להתייעץ, ברור שאני אתייעץ עם ליברמן”.

ח”כ זוהיר בהלול מהמחנה הציוני הגיב לדבריו של ח”כ רוברט אילטוב: “אז זו המורשת החדשה של הדיל שרקחו ביבי ואיווט, שיעורי זמרה לשופטים? מה המבחן הבא, השתטחות על קברו של הרצל?

“הגיע הזמן שמישהו יעדכן את הממשלה בישראל שהימין בשלטון ושירגיעו כבר את הלאומנות המשתוללת הזו.

“אנחנו חייבים להוקיע את האנשים הללו שמונעים מתחושת הרדיפה האינסופית, יש מדינה ליהודים והיא שרירה וקיימת, אפשר להשתחרר מתחושת הקורבנות של ‘עם לבדד ישכון'”.

הלילה, סמוך לשעה 4:45 לפנות בוקר הקריא יו”ר הכנסת ח”כ אדלשטיין את תוצאות ההצבעה מהן עלה כי דיל נתניהו-ליברמן שנרקם סביב בחירת מועמדי הכנסת לוועדה למינוי שופטים – ניצח.

הנציגים שנבחרו הם ח”כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו שזכה ב-67 קולות וח”כ נורית קורן מהליכוד, שזכתה ב-69 קולות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות