לפיד: השמועות על אחדות – נסיונות של הליכוד להלחיץ את ליברמן

יו"ר יש עתיד התייחס לאפשרות של הצטרפות המחנה הציוני לממשלה: "אני יודע שהליכוד הפיץ את זה אתמול במרץ רב ברחבי המליאה" • "הם מקווים שזה יגרום לליברמן להילחץ ולהיכנס, אבל ליברמן לא נלחץ כל כך בקלות" • תקף את הגיבוי שהעניק יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג לעמדת ראש הממשלה נתניהו בנוגע להסכם הגרעין
יוני גרין
כ"ט תמוז התשע"ה / 16.07.2015 17:59

יו”ר מפלגת ‘יש עתיד’, ח”כ יאיר לפיד, תקף היום (חמישי), בראיון לגל”צ, את הגיבוי שהעניק יו”ר האופוזיציה, בוז’י הרצוג, לעמדת ראש הממשלה נתניהו בנוגע להסכם הגרעין עם איראן, והתייחס לדיווחים על הקמת ממשלת אחדות של הליכוד והמחנה הציוני.

לפיד העריך כי מדובר בשמועות לא מבוססות. “אני יודע שהליכוד הפיץ את זה אתמול במרץ רב ברחבי המליאה. כנראה מזה יודעת את זה זהבה [גלאון]”, אמר לפיד.

הוא עקץ: “אני מניח שהם מקווים שזה יגרום לליברמן להילחץ ולהיכנס, ליברמן לא נלחץ כל כך בקלות”.

לפי דיווח ב’הארץ’ הבוקר, מקורות בליכוד ובמחנה הציוני אישרו אתמול כי בין ראשי שתי המפלגות מתנהלים מזה שבועות אחדים גישושים להקמת ממשלת אחדות, וכי הצדדים נעזרים בנשיא המדינה, ראובן ריבלין, כדי להחליף ביניהם מסרים בעל פה.

על פי הדיווח, גם הרצוג וגם נתניהו משוחחים עם ריבלין בנוגע לתנאים שיאפשרו הצטרפות שכזו, וכך עוברים המסרים בין הצדדים.

הארץ דווח עוד, כי לפי גורם המעורה במגעים, יו”ר המחנה הציוני אותת שיסכים לשבת עם בנט בקואליציה.  עם זאת, בשלב זה עדיין לא מדובר במשא ומתן של ממש, ובין הצדדים לא הוחלפו טיוטות הסכמים, ומדובר במגעים כלליים בלבד.

בנוגע להסכם עם איראן הדגיש לפיד כי הוא מודאג מביטחון ישראל, כלשונו, וסיפר כי הוא מרבה להתראיין בתקשורת הזרה. “אין ערוץ שלא דיברתי איתו, מאל-חורה הערבי, דרך פראנס 24, ועד הוושינגטון פוסט. בחוץ, באנגלית, כמקובל, אני לעולם לא אתקוף ראש ממשלה מכהן.

“פה, בבית, צריך דיון נוקב על זה שבנימין נתניהו כשל, אפשר היה לעשות את זה אחרת, וכל עוד הוא יהיה ראש ממשלת ישראל – אין לנו איך לשקם את היחסים עם העולם”, טען.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות