האופוזיציה עשתה תרגיל והעבירה חוק • הרצוג צוהל: “אין ממשלה”

כמה חברי האופוזיציה הסתתרו מחוץ לאולם המליאה ובקואליציה חשבו שיש להם רוב • אבל כשהחלה ההצבעה הם צצו באולם והעבירו בקריאה טרומית הצעה של ח"כ אלהרר על הוצאה לפועל • הרצוג: "שוב הפתעה לראש הממשלה"
נחמן גור
כ"א תמוז התשע"ה / 08.07.2015 14:32

הפעם הראשונה בכנסת ה-20: המליאה אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית הצעת חוק של ח”כ קרין אלהרר מיש עתיד על חוק הוצאה לפועל, בניגוד לעמדת הממשלה.

הצעת החוק אושרה על חודו של קול – 46 קולות לטובת האופוזיציה, לעומת 45 של הקואליציה.

לפי הצעת החוק, ניתן יהיה לפתוח תיק הוצאה לפועל רק בעיר המגורים של החייב. זאת בניגוד לחוק הקיים, שלפיו ניתן לפתוח תיק לחייבים בכל רחבי הארץ.

האופוזיציה הצליחה להעביר את החוק לאחר שכמה מחברי האופוזיציה הסתתרו מחוץ למליאה וראשי הקואליציה היו בטוחים שיש להם רוב כדי להפיל את הצעת החוק.

מאחר שיש עשר שניות מרגע ההכרזה על תחילת ההצבעה ועד הרגע שבו ניתן להשתתף, ברגע שהחלה ההצבעה צצו אנשי האופזיציה שהסתתרו – והצביעו.

יו”ר האופוזיציה יצחק הרצוג צהל וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: “‏שוב הפתעה לראש הממשלה. האופוזיציה העבירה חוק בניגוד לעמדת הקואליציה במהלך פרלמנטרי מפתיע. תודה למרב מיכאלי ולכל מי שבישל את המהלך במליאה. אין ממשלה בישראל”.

ח”כ מיכאלי התהבה גם היא: “זה הישג גדול של האופוזיציה. הישג נוסף שנובע מכך שאנחנו יודעות ויודעים לעבוד יחד למען המטרות הנכונות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות