מח”ש: “אנשי פינטו הגישו תלונות רבות, אך לא נמצא דבר נגד ברכה”

שלושה ימים לאחר שהתאבד, מוציא משרד המשפטים הודעה נוספת במטרה לנקות את שמו של החוקר מספר 1 • "לאחרונה התקבל מידע חדש שמקורו בגורם הקשור לפינטו, הדומה לכזה שנבדק בעבר ולא העלה דבר"
חיים טוויל
כ' תמוז התשע"ה / 07.07.2015 19:24

יומיים לאחר שהודיע כי לא נפתחה חקירה נגד תנ”צ אפרים ברכה, מפרסם היום (שלישי) משרד המשפטים הודעה נוספת, ממנה עולה כי אנשי הרב יאשיהו פינטו התלוננו פעמים רבות נגד החוקר הבכיר – אך בכל הבדיקות לא נמצא דבר.

. בהודעה הרשמית של משרד המשפטים נטען כי הפרסום, לפיו הוחלט בשבוע שעבר על חקירה נגד ברכה – היה שקרי, וכי מעולם לא היה יסוד לחקירה כזו.

“מאז שברכה מסר את המידע המפליל נגד יאשיהו פינטו, שבעקבותיו נפתחה נגד פינטו חקירה שבסופה הוא הועמד לדין, הורשע ונידון לשנת מאסר, הגיעו תלונות ומידע רב מצד פינטו ומקורביו, שייחסו לתנ”צ ברכה עבירות שונות”, נאמר בהודעת ממשרד המשפטים.

כמתחייב לפי החוק, נבדק מידע זה לאורך כל התקופות, על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, אולם לפי משרד המשפטים, בדיקות יסודיות שבוצעו בעניינו של ברכה “לא הניבו שום יסוד לפתיחה בחקירה פלילית”.

עוד נכתב בהודעה: “החלטות בעניין זה ניתנו על ידי היועץ המשפטי לממשלה, בהמלצת פרקליט המדינה. פורסם ברבים כי לא נמצא יסוד לפתיחת חקירה פלילית נגד תנ”צ ברכה. כמו כן, לא נמצאה כל עילה למנוע את מינויו לראשות יאח”ה”.

במשרד המשפטים הבהירו כי “לאחרונה התקבל מידע חדש שמקורו אף הוא בגורם הקשור לפינטו, ושלא נבדק קודם לכן, אך היה דומה במהותו למידעים קודמים שנבדקו ולא העלו דבר”.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט בשבוע שעבר לבדוק את המידע הזה – כפי המקובל, ובשל רגישות הבדיקה, העבירו אנשיו של וינשטיין לו ולפרקליט המדינה שי ניצן דיווחים בנושא.

“בדיקה זו היתה בראשיתה ובישיבה שהתקיימה ביום חמישי שעבר אצל היועץ, הוחלט אילו צעדים יינקטו להמשך הבדיקה, אך לא התקבלה שום החלטה על פתיחה בחקירה נגד תנ”צ ברכה.

“ככלל, המדיניות הינה שלא לפרסם מידע אודות בדיקה חשאית בעודה תלויה ועומדת, ולכן לא פורסמה כל הודעה מטעמנו בשבוע שעבר.

“ביום ראשון, לאחר מותו הטראגי של תנ”צ ברכה, נטען בתקשורת כאילו כבר החליט היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד תנ”צ ברכה. היות וידיעה זו הייתה שקרית, פורסמה הודעה המבהירה כי לפרסום האמור לא היה כל בסיס.

“אין בכוונתנו לפרט בנושא תוכן הבדיקה, שכן אין לכך מקום, מטעמים ברורים ומובנים. יחד עם זאת, יש לשוב ולהדגיש כי לכל אורך השנים, למרות התלונות שהוגשו והמידעים שהגיעו, לא התגבשה תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית נגד תנ”צ ברכה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות