הדוח של נציבות תלונות הציבור: אז על מי הגשתם הכי הרבה תלונות?

הרשויות המקומיות? המשטרה? הביטוח הלאומי? הדוח השנתי של נציב תלונות הציבור הוגש היום ובו תלונות על ההתנהלות של משרדי ממשלה וגופים ציבוריים: אז מי כבש את הפסגה המפוקפקת?
שייע קליין
כ' תמוז התשע"ה / 07.07.2015 16:57

נציב תלונות הציבור, מבקר המדינה יוסף שפירא, הגיש היום (שלישי) את דוח הנציבות לשנת 2014 ליו”ר הכנסת יולי אדלשטיין.

מהדוח, העוסק בפניות של הציבור על ההתנהלות במשרדי ממשלה, ברשויות מקומיות ובגופים ממשלתיים וציבוריים, עולה כי בשנה החולפת הוגשו לנציב תלונות הציבור 15,834 תלונות – כ-1,200 יותר מאשר בשנת 2013.

מהדוח עולה עוד, כי מספר התלונות הגבוה ביותר הוגש נגד המוסד לביטוח לאומי. אחריו ממוקמים משטרת ישראל, משרד האוצר ומשרד המשפטים.

התלונות הרבות ביותר שנמצאו מוצדקות היו נגד דואר ישראל, נגד עיריית באר שבע ונגד רשות השידור.

גם חברי כנסת יכולים להגיש תלונות לנציבות, ובשנה החולפת הגיש ח”כ אמנון כהן מש”ס את התלונות הרבות ביותר – שש תלונות, ואחריו חברי הכנסת איתן כבל מהמחנה הציוני ועדי קול מיש עתיד.

23.8% מהתלונות היו על השירות לציבור, 6.6% על תשלומי חובה ותשלומים אחרים, 4% על דיור ואכלוס ו-2.2% על איכות הסביבה. אבל רק 30.5% מהתלונות נמצאו מוצדקות.

והנה הזוכים המפוקפקים במקומות הראשונים:

במקום הראשון – המוסד לביטוח לאומי עם 1,218 תלונות.

במקום השני – משטרת ישראל עם 641 תלונות.

במקום השלישי –  משרד האוצר עם 611 .

על צה”ל התקבלו 283 תלונות ועל רשות השידור 194.

מנכ”ל הביטוח הלאומי, פרופ’ שלמה מור יוסף מסר כי מספר התלונות שנמצאו מוצדקות היו 140 בלבד מתוך 1,218 תלונות. “בביטוח הלאומי מתייחסים בכובד ראש לכל תלונה. תהליך הטיפול בתלונות משמש להפקת לקחים כדי לשפר את תהליכי העבודה לטובת ציבור המבוטחים.

“העובדה כי מרבית המבוטחים בוחרים להתלונן ולחפש מענה בתוך המוסד מעידה לדעתנו על האמון שהציבור רוחש למנגנוני הבדיקה הפנימית של הביטוח הלאומי”, אומר מור יוסף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות