למדה מליצמן: השרה איילת שקד ביקרה במפתיע באולם המעצרים

כולם מחקים את ליצמן: שרת המשפטים איילת שקד וח״כ רויטל סויד ערכו היום סיורי פתע בבתי המשפט השלום בתל אביב יפו ובראשון לציון • ״מערכת בתי המשפט, שוטרים, סנגורים ותובעים מתנהלים במציאות בלתי אפשרית של עומס"
שרי רוט
כ' תמוז התשע"ה / 07.07.2015 15:51

שרת המשפטים איילת שקד וח״כ רויטל סויד ערכו היום (שלישי) סיורי פתע בבתי המשפט השלום בתל אביב יפו ובראשון לציון.

הסיורים לא תואמו מראש ונועדו לבחון את אולמות המעצרים, בהם מתנהלים מעצרי הימים ומעצרים עד תום ההליכים.

שרת המשפטים אמרה: “נוכחתי לראות את שידעתי. השופטים שלנו עושים עבודה מקצועית ביותר. ניתן היה לראות כי הם קשובים לצדדים השונים במשפט, בעלי סבלנות רבה וכי התיקים מתנהלים ביעילות.

“כמובן שתמיד קיים מקום לשיפור. בימים אלו אני מגבשת רפורמה כוללת שמטרתה להיטיב עם השירות הניתן לאזרח ולהגברת היעילות וההקלה על העומס בבתי המשפט”.

ח״כ רויטל סויד: ״מערכת בתי המשפט, שוטרים, סנגורים ותובעים מתנהלים במציאות בלתי אפשרית של עומס. לא ניתן להבין זאת עד שלא חווים זאת בפועל. זו היתה מטרתו של הסיור.

“רק אתמול נערכה הלוויתו של אפי ברכה ז״ל אשר לא עמד במסכת ההכפשות אותה ספג. שופטים, אנשי ציבור, ואזרחים מן השורה מצויים היום במציאות של אלימות מילולית והכפשות שאין להם יכולת להתמודד עימם.

“המערכות חייבות למנוע את מקרה ההתאבדות הבא. אם משהוא במשטרת ישראל היה מלוה ותומך באפי ברכה יתכן ולא היה מתאבד.

״היום, כאשר כיכר העיר היא הזירה האינטרנטית, ולא בתי משפט, מוסדות המדינה חייבים לפתח מערך של ליווי על מנת לאתר מצוקות נפשיות מראש ולא בדיעבד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות