הרבי מבעלזא לא הגיע אל המועצת בשל “חולשה” • ומה החליטו בכינוס?

חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התכנסו בבית הוועד הפועל בירושלים כדי לדון ב"בעיות השעה" • שליח של האדמו"ר מבעלזא הודיע ברגע האחרון למזכיר 'המועצת': האדמו"ר נותר בביתו שבקרית יערים "בגלל חולשה" • האדמו"ר הרמ"מ מויז'ניץ השוהה בקנדה עודכן באמצעות הטלפון • ועל מה דנו?
נחמן גור
י"ג תמוז התשע"ה / 30.06.2015 17:24

חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהתכנסו אחר הצהריים (שלישי) במשרדי הוועד הפועל ברחוב שומר הכותל בירושלים, דנו במשך כשעתיים בבמה שהוגדר “בעיות השעה ובנושאים העומדים על סדר יומה של היהדות החרדית”.

אל הכינוס הגיעו חברי המועצת האדמו”רים מגור, ויז’ניץ, צאנז, באיאן, סלונים, סאדיגורה, מודז’יץ, וביאלה. האדמו”ר הרמ”מ מויז’ניץ, הנמצא בביקור בקנדה עודכן בדיון באמצעות הטלפון.

מי שלא השתתפו הם האדמו”ר מערלוי, בשל מצב בריאותו, והאדמו”ר מבעלזא, השוהה למנוחה בביתו שבקרית יערים טלז-סטון.

רגעים לפני פתיחת הישיבה נשלח הממונה על הקשרים של חצר בעלזא עם כלי התקשורת, שייע ויינברגר, להודיע למזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן, כי האדמו”ר לא ישתתף בכינוס “עקב חולשה”.

האדמו”רים דנו בשימור מעמד מוסדות ‘בית יעקב’ ועצמאותם, כמו גם בפתרונות תעסוקה לנשים חרדיות ובמסלולי הלימוד בסמינרים ובמכללות החרדיות.

בהמשך הוצע כי כל חצר חסידית תציג פתרונות להתמודדות עם ‘פגעי הטכנולוגיה’.

אל הכינוס הוזמנו סגני השרים וחברי הכנסת של סיעת אגודת ישראל – סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר החינוך מאיר פרוש, יו”ר הסיעה מנחם אליעזר מוזס וח”כ ישראל אייכלר.  הם סקרו בפני האדמו”רים את ההישגים בקואליציה וניתחו את המתרחש בזירה הפוליטית.

לדיון הוזמנו גם רבני הקהילות החסידיות באשדוד, הרבנים הגאונים רבי שמואל דוד הכהן גרוס, רבי חיים פסח הורביץ, ורבי צבי הירש ויזניצר, על מנת לדווח על חילולי השבת בעיר. הרבנים סקרו בפני חברי המועצת את המאבק על קדושת השבת בעיר – והאדמו”רים העניקו להם גיבוי והבהירו כי לא תהיה במאבק זה פשרה או ויתור.

הרבי  מצאנז הקדים לצאת מהישיבה, כדי לסדר קידושין אצל אחד מחסידיו.

מזכיר ‘המועצת’, הרב מרדכי שטרן, יצא עם סיום הישיבה אל ביתו של האדמו”ר מבעלזא בטלז-סטון, כדי לעדכנו על שהתרחש בישיבת ‘המועצת’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות